© Impact Press Group | | Снимка: Архив. | Във връзка с изграждането на стоянките за таксита в Пловдив в редакцията на Plovdiv24.bg. получихме следното писмо на наш читател: "Стоянката на бул."Възраждане" е на 100 метра след спирката, където на практика няма кой да дойде да ползва такси. Така тази стоянка е за замазване очите на обществото, че нещо се прави", безкопромисен е читателят.Критиката му продължава и в следващите редове:
"Изграждането на бордюр между джоба и пътното платно е непрактично, поради факта, че ако си по средата на джоба и диспечерката ти даде заявка, на практика автомобила не може да излезе от джоба. Това означава, че тази стоянка не може да се ползва от радио-таксита".
Репортерът ни се свърза с зам.-кметът Георги Титюков, който преди време, заедно с кмета Славчо Атанасов, дадоха старта по изграждането на първата от предвидените 32 такси-стоянки в града.
"Всичките схеми за такси-стоянките бяха изготвени от Отдела за организация и безопасност на движението, а след това съгласувани с районните кметства, с КАТ и утвърдени от Комисията по чл.8 (б.а. от Наредбата на Министерството на транспорта). Следващата крачка беше вкарването и утвърждаването на схемите в общински съвет", поясни Титюков.
Той беше категоричен, че в рамките на 5,6 месеца, от общината са работили много активно по въпроса с такси- стоянките, за да може да бъде облекчен трафикът по най-натоварените булеварди в града.
Освен това, зам-кметът бе ясен, че не може да не се спазват Наребите в закона, забранявайки спирането на 5 м. преди и на 50 м. след спирка.
"В крайна сметка, когато в Отдела по безопасност и организация на движението са чертали тези схеми, те са ги съгласували с КАТ. В този смисъл, ако направим такси-стоянка, неотговаряща на законовите изисквания, КАТ няма да се съгласят с нея", категоричен беше Титюков. |