Проектът е по Оперативна програма "Регионално развитие - устойчиво развитие на туризма". Продължителността му е 18 месеца. Съфинансирането е в размер на 5% или 23 537.20 лв., а като партньори на Пловдив ще се включат и общините Асеновград и Родопи.
Основна цел на настоящия проект е да подкрепи и увеличи интереса към конкурентоспособни туристически атракции на територията на общините Пловдив - Асеновград - Родопи, които ще допринесат за диверсификация на туристическия продукт, намаляване на териториалната концентрация и по-равномерно разпределение на ползите от туризма, разказа градоначалникът.
Основните целеви групи на проекта са представители на туристически агенции и туристически оператори, представители на туристическия бизнес, представители на музеи и туристически организации, специализирани групи с научни и хоби цели, неправителствени организации, занимаващи се със свързани с туризма дейности, в т.ч. Консултативни съвети по туризъм на общините в региона, туристически дружества, браншови организации в сферата на туризма, на регионално и национално равнище, организации на инвалиди, екоорганизациии и други. Крайните бенефициенти са туристи от България, чуждестранни туристи, ученици и студенти.
Предвижда се разработването на два туристически пакета. Единият е ViaDiagonalis през вековете. Става въпрос за общ маршрут, проследяващ културно-историческото развитие на района през вековете и представящ най-интересните и посещавани туристически забележителности, като се включат и водещите културни ценности от другите две общини - Асенова крепост, Белинташ и др, разказа още кметът.
Вторият е наречен Манастирски тур. Това е маршрут за поклоннически туризъм, включващ Родопската "Света гора" и църкви от Пловдив.
Рекламната кампанията за проекта ще бъде реализирана през пролетта на 2013 г. преди активния туристически сезон. За целите й ще бъдат подготвени изработване на рекламни филми, рекламни TV клипове, изработване на брошура, пътеводител, карта, разработване на слоган и лого на бранд "Plovdiv@ViaDiagonalis".
Ще се проведе и Международна рекламна кампания, насочена към румънския пазар и пазарите на ползващите английски и немски език. Предвидени са публикуване на статии в специализирани чуждестранни издания, публикации от по 3 стр. в издания на английски и румънски език, PR публикации във водещи електрони платформи на английски, немски и румънски език, рекламни банери във водещи електрони платформи, кампания с поместване на рекламни текстови линкове в световни водещи социални медии или мрежи.
Фокусът на национална рекламна кампанияка ще бъде насочен към българския пазар. Предвидени кампания с платена реклама по национални TV канали, кампания с платена реклама по национални радиостанции, планиране,изработване и реализиране на рекламна кампания- външна реклама.
Ще се направи реклама на билбордове по протежение на магистрала "Тракия", на ключови места в София, на изходите от летищата в София и Бургас, PR публикации във водещи електрони платформи на български език, както и рекламни банери във водещи електрони платформи на български език.
Гарантирано е участие на продукта в 3 туристически борси и изложения в страната или чужбина, както и в тематични изложения извън територията на страната, а именно: Туристическо изложение Borsa mediterranea del turismo arheologico - Пестум, Италия), Туристическо изложение TTR - Букурещ, Румъния и участие в Международна туристическа борса "Културен туризъм" - Велико Търново.
Изпълнението на проекта ще допринесе в дългосрочен план за повишаване на привлекателността и конкурентноспособността на района, и като цяло за подобряване, обновяване и доразвиване на съществуващите туристически атракции и продукти на територията на общината, убеден е градоначалникът.