Ген. Тодор Чонов е роден в Пловдив. Магистър по право, специализирал Академията на МВР. Започва работа в МВР през 1987 г. и остава в системата 20 години. Бил е началник сектор ГД "Борба с организираната престъпност". Директор на ОД на МВР от 2009 до 2013 г.
Тодор Чонов пое най-тежкият ресор в община Пловдив - транспортът. Той ще трябва да се справи с трафика, задръстванията и неработещата електронна система за градския транспорт.
До средата на януари трябва да се проведе срещата с висшия мениджмънт на испанската фирма ИНДРА, която реализира Транспортния проект в Пловдив, каза в интервю за Plovdiv24.bg зам.-кметът Тодор Чонов. Община Пловдив ще настоява фирмата стриктно да си изпълни разписаните в договора ангажименти. Гаранционната поддръжка е до края 2020 г. и системата трябва да работи, в противен случай общината ще потърси отговорност. Другото важно искане е смяна на испанския технически екип, който не се показва на нужното ниво.
Експерти по киберсигурност и софтуерни решения от Израел са направили проверка на електронната система. Тяхната задача е да дадат отговор защо системата не работи и какви мерки могат да се вземат, коментира Чонов.
Проблемът със задръстванията е сред най-големите в града. Чонов посочи, че по данни на МВР на месец в града циркулират над 5 милиона превозни средства. Всяка сутрин по Карловско шосе в града влизат над 40 000 превозни средства и вечер излизат. Сред краткосрочните мерки е въвеждането на нови циклограми за големите кръстовища, както и допълнителни секции за десен завой. За проблема с двете кръстовища на бул. "Руски" пред Търговската гимназия се търси комплексно решение, обясни зам.-кметът. Обмисля вариант за изграждане на пасарелки по бул. "Васил Априлов" в участъка от областната управа към бул. "България. По големите булеварди ще има "зелена вълна".
Цените на билетите и картите за преференциално пътуване остават без промяна.
В интервюто Тодор Чонов съобщи, че е подписал заповед за сформиране на комисия, която ще подготви процедурата за конкурс за 8 от градските линии. Договорът с настоящите превозвачи изтича на 2 април 2020 г.
Зам.-кметът коментира, че в Генералния план за организация на движението не са предвидени буферни паркинги, чрез които може да се разтовари движението в централна градска част.
Тодор Чонов отправи апел към водачите да бъдат толерантни на пътя.
Цялото интервю със заместник-кмета Тодор Чонов гледайте във видеото.