ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Тодор Чонов: И след 50 години можем да изброим какво сме направили в нашия мандат
Автор: Диана Бикова 12:05 / 14.10.2023Коментари (2)5729
© Plovdiv24.bg
Кандидатът за кмет на Пловдив и водач на листата общински съветници от партия "Свобода“ Тодор Чонов е с изключителна биография.

Роден е на 31 август 1967 г. в Карлово, има 25 години стаж в системата на МВР. Притежава магистърска степен по право от Академията на МВР и следдипломни квалификации и квалификационни курсове на ДЕА и ФБР. Преминава през всички нива на полицейската служба, включително като началник-сектор срещу незаконния трафик на наркотици в ГД БОП. От 2009 до 2013 г. е директор на Областната дирекция на МВР в Пловдив. Офицерският му чин е генерал.

"Много се гордея, действително. Дългите години стаж и работа в МВР ми дадоха възможност да работя с прекрасни професионалисти, хора, с които останахме приятели и до момента. Освен многобройните операции срещу битовата престъпност, организираната престъпност, имахме възможност да създадем и тези важни за Пловдив структури като звеното "Сигма“. Построихме новото полицейско управление в "Източен“. Дотогава колегите работеха в нечовешки условия в бивша детска ясла. В "Северен“ беше изградено видео наблюдение като проект и престъпността спадна наполовина.

Надявах се колегите след мен да продължат и в другите райони и в Пловдив вече да има интегрирано видео наблюдение, но за съжаление това още не е реализирано. Смятам, ако стана кмет, това ще бъде едно от първите неща, свързани с безопасността и сигурността на гражданите на Пловдив да изградим такава система за общо видеонаблюдение в града, която да е интегрирана и с Центъра за управление на трафика към общината“ –каза в интервю за Plovdiv24.bg Чонов.

Споделя, че работата в МВР му е дала опита да създава екипи: "Ръководех много хора и считам, че това е едно от качествата, не само в МВР, а във всички структури, включително и в общината - да може да се създават екипи с хора професионалисти, отдадени на своята работа“.

В мандата на кмета Здравко Димитров Тодор Чонов е негов заместник с ресор "Транспорт“. "Мислех, че работата в МВР и като директор на Областната дирекция е трудна и сложна. Оказа се, че като заместник-кмет по транспорт е още по-сложно и то, защото това, което заварих, не очаквах да изглежда толкова зле. Чувам някои от кандидатите за кметове да говорят сега, да кажем, малко общи приказки, че са разбрали, че сме създали през този мандат общинско транспортно дружество "Екобус“. Ще се радвам да разберат и защо сме го създали“ – каза той.

Когато през 2019 г. новият кметски екип влиза в мандата, се оказва, че Община Пловдив няма общинско дружество за градски транспорт. Това означава, че Пловдив не може да получи пари за закупуване на екологичен транспорт, а през изминалия програмен период 2014-2020 много общини са се възползвали от европейските средства, 100 процента грант, и са си закупили трамваи и електрически превозни средства.

"Благодаря на кмета Здравко Димитров, който имаше куража да постави като приоритет създаването на дружеството. Всички ние бяхме наясно, че ако не го направим, следващите мандати и особено сега, когато Европа отделя много пари по Плана за устойчивост и възстановяване и по другите европейски програми и има предвидени много средства за зелени инициативи, в това число и за градска мобилност, Пловдив отново щеше да остане встрани и само да гледа как другите си модернизират градския транспорт“ – обясни Чонов.

Определя като грешни управленските решения назад в годините да се ликвидира общинското дружество "Градски транспорт“ АД, да бъдат разпродадени имотите, включително и въздушно-контактната мрежа за тролеите. "Това е огромна грешка на изминалите мандати. Ако бяха запазени тези 8 линии за тролеите, през изминалия програмен период община Пловдив можеше да се възползва и да закупи 80 нови тролейбуса, които да оперират и в момента по общинската транспортна схема. Затова създадохме общинското дружество "Екобус“ – за да може общината още от следващата година да се възползва от европейски средства и да започне да обновява парка с електрически автобуси“ – каза той.

Чонов е наясно, че като представител на приключващия мандат и кандидат за кмет за следващия ще получи критики от гражданите заради многото ремонти в Пловдив. "Като част от екипа аз се гордея със смелите управленски решения, които се взеха в този мандат. Направи се страшно много и това, което ще бъде довършено до края на следващата година ще даде възможност на Пловдив да придобие съвсем различен облик.

Допреди нас, предишните кметове поради различни причини, и най-вече популистки, не са имали желанието да започнат тези тежки ремонти“ – каза и изброи обектите: в най-тежката заради ковид 2020 година са завършени 30 улици в "Северен“ по т. нар. Воден цикъл, пробива "Модър – Царевец“, бул. "Хаджи Димитър“, улица "Даме Груев“, предстои пускане в експлоатация на бул. "Дунав“ и на "Брезовско шосе“, където са останали 250 метра и заради археология се бави довършването му, предстои чаканата с години реконструкция на "Рогошко шосе“, разширението на "Голямоконарско шосе“, завършването на Южния обходен колектор по бул. "Александър Стамболийски“.

След като се завърши и пробивът при централна гара, в края на следващата година трафикът ще се саморегулира и с допълнителните усилия на надградената вече система в Центъра за управление на трафика движението ще бъде много по-поносимо и в нормални граници. Като грешка отчита, че не е достатъчно добре обяснено на гражданите защо има застъпване на определени проекти.

"Но и след 50 години хората да питат какво се е случило в този мандат, ние можем да изброим всичко това“ – заяви той.

Чонов сподели, че е останал изумен от позицията на определени политически сили по темата за затварянето на Бетонния мост. "Лично съм присъствал на множество срещи с представители на НКЖИ. В предишното ръководство мостът е бил зачертан, не съществува. Ние не само че го спасихме, а направихме така, че НКЖИ да финансира реконструкцията. Проектът за повдигането с 60 сантиметра над самите жп линии е готов, но община Пловдив ще издаде строително разрешение тогава, когато в пълен обем бъде пуснато движението по бул. "Христо Ботев“, кръговото и подходите към ул. "Иван Вазов“ и бул. "Руски“ и когато е готов пробивът "Модър – Царевец“. Знаете, "Даме Груев“ след 7 дни ще бъде пусната за движение. Т.е. когато има достатъчно байпаси, тогава общината ще даде разрешение НКЖИ да направи тази реконструкция в най-кратки срокове“ – подчерта той.

Развръзките на Бетонния мост на юг и на север обаче ще са грижа на градската администрация, която ще трябва да осигури финансиране. Към момента не може да се каже колко би струвало изграждането им.

Ако стане кмет, Чонов смята да предвиди повече средства за районите, за да могат да работят повече за кварталите. "В този мандат районните кметове не положиха усилия, дори нямаха и по-активна политика към кмета да искат още и още, за да направят нещо. Само чувахме: "Дайте пари“. Но за какво, дайте отчет за предната година“. Има много организационни неща, които трябва да се променят и да се подобри комуникацията между общината и районите“ – смята той. Като пример за бездействието на районните кметове посочва, че, заради множество сигнали от граждани,  екипът на голяма община се принудил да  изготви проекти за изкуствени неравности за ограничаване на скоростта, съгласувал ги е с КАТ и ги е направил.

На въпрос как ще работи с районни кметове от друга политическа сила, тъй като ПП "Свобода“ издига кандидат само за район "Северен“, Чонов отговори: "И в предишната ми работа, и сега съм работил със заварени екипи. Считам, че съм диалогичен, че винаги мога да мотивирам хората да работим в екип.

Първата част на интервюто гледайте в прикаченото видео!

Тодор Чонов е кандидат за кмет на Пловдив от ПП "Свобода" и водач на листата общински съветници от ПП "Свобода", бюлетина номер 49. 

Купуването и продаването на гласове е престъпление!



Още по темата: общо новини по темата: 938
07.11.2024 »
05.04.2024 »
01.03.2024 »
21.02.2024 »
16.01.2024 »
05.01.2024 »
предишна страница [ 1/157 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
300-500 гласа макс . Майта ти няма да гласува за теб бе бузьо
0
 
 
Чонов, след теб е потоп . Градският транспорт е катастрофа . С какво си се надрусал да говориш такива небивалици ? Какъв генерал си бе Смешник ? Отдавана в МВР НЯМА ЗВАНИЯ . Ст.Комисар . Генералите са в армията смешник
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Футбол - други
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Детско-юношески футбол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: