Със символична първа копка кметът Иван Тотев и районният кмет на "Централен" Георги Титюков дадоха старт на ремонтните дейности по разширението на пешеходната зона в кв. "Капана", предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Ремонтите започват от ул. "Христо Дюкмеджиев", а след нея ще продължат и по улиците "Загреб" (между улиците "Йоаким Груев" и "Златарска"), "Златарска" (между ул. "Георги Бенковски" и ул. "Христо Дюкмеджиев") и "Куртевич".
"С превръщането на ул. "Христо Дюкмеджиев" в пешеходна ще свържем "Капана" със Стария град. А кръстовището в началото на улицата ще бъде повдигнато и през него ще могат да преминават коли", коментира градоначалникът.
При обновяването на настилката ще се работи както в първия етап в "Капана", а именно направа на кабелни канали за охранителни камери, улуците ще бъдат вкарани в подземната канализация, паважът ще бъде пренареден като ще бъдат направени на едно ниво улица и тротоар, ще бъдат премахнати и висящите жици.
"Тук трябва кардинален подход, за да променим облика на квартала, който се определяше от думата хаос. Ние стартирахме този подход с подмяната на инфраструктурата и изпълването на пространството с ново културно съдържание", каза още Тотев и допълни, че в емблематичния квартал се оформят и открити сцени като тази на ул. "Загреб".
Очаква се до Коледа ремонтните дейности в "Капана" да приключат. В ремонта ще бъдат вложени 300 хил. лв., които са от новия договор на община Пловдив за тротоарни настилки на обща стойност 3 млн. лв.
То добре увеличаване пешеходната зона, което наистина е много много хубаво, ама няма ли някой да помисли къде да си паркираме колите или викате важно е да има хората къде да се разхождат пък колите да спират където им дойде и да пречат на движението, нали сега си останахме с 2паяка та ще можем да вдигаме по 5 коли на ден, другите ще минават на аванта.
Защо когато ходим в чужбина никой не мрънка и стриктно изпълнява правилата там? В центровете на големите градове е така, на който не му харесва или пеша или избира квартал където може да паркира безплатно.Почти 100% от работещите в центъра са чиновници.
Никой не е вързан за колата. Има градски транспорт, велосипед и други алтернативи, както и достатъчно място за паркиране, но платено. Ще има още ограничения така че свиквайте.
Това е сериозен проблем, но той не може да е определящ за визията на такива квартали-съкровища. Не ми е правило впечатление в Сохо, например, някой да е преживявал толкова силно липсата на автомобили, нито по подобни улици в Париж или Лисабон. Животът в такива културни зони в центъра изисква взаимни компромиси. Може би с построяването на многоетажен паркинг в центъра и с оформянето на велосипедните трасета тези неудобства ще отшумят. Но като цяло всеки трябва да съобразява мястото, където иска да живее, със стила си на живот - обратното е невъзможно.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.