"Ако развалим договора, това означава, че фирмата става общинска собственост и всички нейни дългове преминават към градската институция, коментира още той. Дори да се прекрати договорът с "Градски транспорт", това няма да доведе до премахването на контактната мрежа", категоричен беше кметът.
Няма и задължение по закон за поставянето на знаци, забраняващи преминаването на извънгабаритни товари, тъй като това е упоменато в правилника за движение, коментира още Тотев. Той беше категоричен, че поддържането на контактната тролейбусна мрежа е задължение на собственика "Градски транспорт" и Община Пловдив винаги е настоявала за изпълнението на това.
Кметът съобщи, че при срещите си с Батаклиев собственикът на фирмата неколкократно е искал създаването на смесено дружество с Община Пловдив, което да кандидатства по оперативни програми за обновяването на тролейбусния транспорт.
"Това е немислимо, тъй като нормативните документи не го позволяват. Единствената възможност е да се тегли заем, но при условие, че въпросният транспорт стане на 100% общински, нещо, с което Батаклиев обаче не е съгласен", разказа градоначалникът.
Очаква се днес следобед да се състои среща с представители на "Градски транспорт", на която са се чуе становището на дружеството относно инцидента от петък вечерта.