Днес следобед се очаква да се проведе среща на кмета Тотев с бившия червен съветник Батаклиев, на която ще се обсъжда решението на общината да прекрати договора за тролейбусния транспорт.
Припомняме, че журналистическото разследване на репортер на Plovdiv24.bg показа, че има реална възможност 52-та автобуса на бившия "червен" съветник да спрат да обслужват масовия градски транспорт в Пловдив. "Транс сити", собственост на Батаклиев, има двуседмичен срок доброволно да върне на банката возилата, закупени на лизинг. Ако това не се случи, те ще бъдат отнети принудително. Дружеството е натрупало около 1.5 млн.лв. просрочие по вноските на договора с лизинговата компания "ЕFG". По случая е образувано изпълнително дело при пловдивски частен съдебен изпълнител. "ЕFG"са прекратили и двата договора за лизинг с "Транс сити". По единия от тях Батаклиев вече е върнал 8 автобуса, по втория остават 52.
Най-вероятно Община Пловдив ще изчака Батаклиев да достигне процентното неизпълнение на договора с "Транс Сити" и ще предприеме стъпки за неговото разваляне, каза в материала ни от 3 септември кмета
Иван Тотев, потърсен още тогава за коментар.
"Това не означава, че хората няма да има с какво да пътуват. Няма да оставим пловдивчани без градски транспорт", успокои още той. Законът позволява за срок от 6 месеца със заповед на градоначалника да бъде определен друг превозвач или превозвачи, които ще изпълняват линиите, по които до момента се движат автобусите на Батаклиев.
"Най-вероятно това ще бъдат останалите пловдивски превозвачи, между които маршрутите ще бъдат разпределени", коментира още Тотев.
Още на същия ден се свързахме и с Ангел Батаклиев. Той потвърди информацията, излязла доста по-рано в Plovdiv24.bg и призна, че обявлението на частния съдебен изпълнител е получено и входирано в деловодството на фирмата.
"Транс сити" иска среща с "EFG", на която ще настояваме задълженията към лизинговата компания да бъдат разсрочени за година и половина, съобщи още тогава собственикът на фирмата и допълни, че за недофинансиране на дружеството, е завел иск към Община Пловдив, възлизащ на 7.8 млн.лв.
"Не се притеснявам от евентуално прекратяване на договора с Общината, тъй като това може да го направи само изрядната страна по парафа. В случая Община Пловдив не е изрядна към "Градски транспорт", смята още бившият "червен" съветник.