© Plovdiv24.bg | | През последните дни стана ясно, че в терминала на летище Пловдив, който е собственост на частното дружество "Летище Пловдив" АД и за който едноименното държавно ЕАД заплаща ежемесечен наем има намесени интереси и на трети играч. За съжаление негативите от това присъствие както във финансов, така и в имиджов аспект отново са за сметка на държавното дружество "Летище Пловдив" ЕАД, което единствено има лиценз за летищен оператор.С решение на Пловдивски Окръжен Съд от 1991 г. в регистъра му е вписана новообразуваната държавна фирма "Лайпциг ‘91". Същата е обявена за правоприемник на ДФ "Пълдин тур" и обектите й, един от които е ресторант "Аерогара". Интересна подробност е, че обект тип ресторант по това време не съществува вече от около десет години. За последно ресторантът е функционирал до началото на 80-те години, по времето, когато летище Пловдив все още се е намирало край с. Граф Игнатиево.
Към момента "Лайпциг ‘91", преобразувано в АД в началото на 1992 г., експлоатира два обекта в терминала на летище Пловдив. Единият е така описаният по-горе ресторант, който всъщност е снек-бар на самообслужване в чакалнята на летището и още едно заведение от същия тип в зала "Заминаващи". И за двата обекта държавният летищен оператор не само не получава наем, а и отчита пропуснати ползи от собствената си търговска дейност. Освен финансовата страна на нещата накърнен е и имиджът на летището. И в двата стопанисвани от "Лайпциг ‘91" АД обекта няма официални ценоразписи. Клиентите се таксуват според това дали са служители на летището или външни хора, а вторите от своя страна пък също биват класифицирани според това дали са българи или чужденци. Естествено, негодуванието на пътниците и клиентите, както и негативните им асоциации са свързани с "Летище Пловдив" ЕАД, а не с "Лайпциг '91"АД.
Очаква се след построяването и пускането в експлоатация на новия терминал, предвидени за средата на 2009 г. и този казус да бъде изчистен и негативните асоциации да останат само лош спомен. |