Трябва ли Пловдив да протестира, за да получи адекватен градски транспорт?
Ежедневните мъки на пловдивчани по отношение на градския транспорт вече станаха пословични. Всеки ден в редакцията на Plovdiv24.bg получаваме различни сигнали, които са до болка ясни - мръсни автобуси, с разреден график, лошо отношение от страна на кондуктори и шофьори, малки превозни средства, претъпкани, не спиращи на спирки и т.н., и т.н. За тези проблеми обаче няма управленска воля и желание за решаването им един път завинаги.
Въпросът е колко още пловдивчани могат да търпят това? И докато в началото на този мандат сегашното ръководство се оправдаваше с действията и решенията на предишното, то вече три години положението не е мръднало. Няма как да не споменем постиженията на другите български градове (София, Варна, Бургас) по отношение на модернизацията на техния градски транспорт - електронно-билетна система, за която пловдивчани вече дори не мечтаят, нови модерни електробуси, редовно и адекватно разписание, скоростни линии.
В Пловдив за "Добро утро" в автобусите чуваме "Ей, пе****ст, отвори втора врата", при което се започва отваряне и затваряне на въпросната врата, затискане на хора, които са нито напред, нито назад.
Добре е кметът и заместник-кметовете да слязат от служебните си автомобили, поне докато ходят и се връщат на работа, а не да се разхождат с цели бусове за тях и антуража им. Добре е и да не разполагат толкова много с шофьорите си, които да изпълняват лични поръчки, защото "служебният бензин на служебните коли е безплатен".
Добре е редовно и всеки ден да използват градския транспорт на Пловдив, който те "осигуряват", за да са поне малко солидарни с пловдивчани, а и за да се реши даден проблем трябва той да се познава. Пловдивчани нямат нужда от самозабравили се управленци, които стоят на топло в кабинет с икони, мека мебел от естествена кожа, служебен стол, на който пише ZD.
Обществената поръчка за електронно-билетна система в градския транспорт трябваше да се проведе още докато приключваше проекта за "Модернизация на градския транспорт", а не тепърва, за да не продължаваме да гледаме "Билети при шофьора", блъскане, обиди, нерви. Децата на пловдивчани са блъскани по автобусите, но не и на богопомазаните управници. Лошият градски транспорт е и една от причините, поради които трафикът е една голяма тапа, при която на зелен сигнал на светофара колите не мърдат.
Добре е служителите от пл. "Стефан Стамболов" 1 да взимат адекватни решения в съответствие с нуждите на пловдивчани, да бъдат безкомпромиси по отношение на услугата "градски транспорт", а не да подвиват коляно пред трима дерибеи, които заплашват, че ще спрат автобусите, ако не им се изплати някой друг милион.
Защото един протест за градския транспорт може да събере в пъти повече хора, отколкото този на Водната палата. Пловдивчани не заслужават модерна електронно-билетна система, която се изразява със залепените с тиксо надписи "Билети при шофьора".