Отборът на "Dragon's heart" от образцова Математическа гимназия "Акад. Кирил Попов", гр. Пловдив спечели националната надпреварата "Виртуално предприятия" 2013. Младите бизнес лидери се пребориха за отличието в конкуренцията на 30 финалисти от страната. Основната им задача беше да покажат уменията си в управлението на виртуални компании.
Финалът на надпреварата, организирана от Джуниър Ачийвмънт България, се проведе на 20 април (събота) в Националния център за подготовка на олимпийци в София. Мениджърите ученици, които показаха най-добри резултати, получиха своите призове от Министерство на образованието, младежта и науката.
Общо осем състава от Пловдив, София, Горна Оряховица, Самоков, Видин, Казанлък и Плевен достигнаха до финалите на тазгодишното състезание, което е със статут на "Национална олимпиада по икономика" в календара на МОМН.
Във финалния кръг отборите имаха за задача да управляват виртуални фирми, конкуриращи се помежду си при производството и продажбите на хологенератор - хипотетичен продукт, измислен специално за състезанието, който може да показва холограми.
Освен в отборната надпревара, учениците решаваха и индивидуален тест по икономика, зададен в началото на състезанието, който, заедно с отборното класиране, определи и персонални победители в играта. Междувременно всички ученици от първите 3 отбора в класирането имаха шанса да получат допълнителна награда - възможност да кандидатстват за стипендия от общината в родния си град в размер на 2000 лв.
"Виртуално предприятие" е образователно онлайн състезание, организирано на национално, европейско и световно ниво. Тази година в програмата се включиха повече от 800 ученици от 18 населени места, които се състезаваха онлайн в продължение на 3 месеца. Участниците във виртуалната игра стартират онлайн компании при равни условия и вземат решения за пет основни показателя на произвеждания продукт: цена, обем на производството, маркетинг, капиталови инвестиции и развойна дейност.
Решенията им трябва да са съобразени с реалната пазарна среда и макроикономическата политика. Крайното класиране се осъществява чрез Индекс на пазарното представяне, който сравнява резултатите по предварително зададени критерии.
Програмата "Виртуално предприятие" е предназначена за младежи на възраст между 15 и 19 години. Инициативата дава възможност на учениците да тестват и развият бизнес уменията си, като вземат решения, които имат реално влияние върху фирмата, която управляват. В Европа тази инициатива е позната под името Virtual Business Challenge (VBC), а на световно ниво - HP Global Business Challenge.