ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Учител се хвърли в "битката" за транспортните карти
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:44 / 04.11.2009Коментари (19)7332
© Plovdiv24.bg
В редакцията на Plovdiv24.bg получихме отворено писмо от пловдивски учител, който изразява гражданската си позиция по актуалната тема с новите цени на картите за градския транспорт. Публикуваме го без съкращения и преработки:

ОТВОРЕНО ПИСМО

до Кмета на Община Пловдив и общинските съветници – Община Пловдив

С копие до: Plovdiv24.com, ПОТВ, БНТ - “Пловдив”, ТВ “Европа”, Радио Пловдив, в-к “Марица”, в-к “Труд”, в-к “24 часа”

Г-н Кмет,

Дами и господа общински съветници,

С приложеното отворено писмо се обръщам към целия политически спектър, представен в ОС Пловдив, за да предотвратя каквито и да е интерпретации за политически мотиви и търсене на политически цели – идея колкото обсебваща политическото съзнание, толкова абсурдна и безпредметна за нас, гражданите.

Поводът да изпратя това обръщение е предстоящото обсъждане на абонаментната система за обществения транспорт в град Пловдив, както и актуализирането на ценовата листа. Позволявам си чрез това писмо да изразя мнението за предстоящото събитие и на десетки млади хора, с чиято позиция съм отлично запознат. Като учител и класен ръководител ставам съпричастен на недвусмисленото отношение на учениците, с които работя, към слуховете и намеренията, съпътстващи сагата с транспортните карти. И ако, доколкото разбирам от споделеното в разговори, сред родителите на много тях тези планове предизвикват отчаяние, то в умовете и сърцата на тези млади хора се събужда възмущение. За вас остава да прецените с какви чувства въпросните млади хора, които догодина навършват пълнолетие, и техните семейства ще се обърнат към настоящата конфигурация на ОС на следващите местни избори.

Верен на европейските си принципи за търсене на решения и конструктивна критика, редом със споделеното мнение предлагам и поглед върху желаната от нас реалност с конкретни примери. В настоящия момент се правят много сравнения със съотношението цена/качеството на транспортната услуга в други градове на страната, а също и в други европейски държави, повечето от които поради ред причини са неуместни като примери.

Предлагам на вашето внимание характеристиките, уредбата и ценовата листа на схемата за обществен транспорт в Талин, столицата на Естония, където живях преди известно време. Градът е с население 400 000 души и размери, които са напълно съпоставими с тези на Пловдив.

1. В Талин са налице три вида превозни средства в обществения транспорт: автобуси, тролейбуси и трамвайни мотриси. Всяко едно превозно средство има сходни отличителни цветове, за да бъде лесно разпознаваемо от чакащите, електронна табела с изписани номер, начална и крайна спирка.

2. Всяка спирка представлява заслон с модерна конструкция, придружена от карта на цялостната схема на обществен транспорт, указателен знак с изписани номерата на обслужващите спирката линии и допълнителна табела с подробни разписания за делнични и почивни дни.

3. Разписанията с интервали на движение и интерактивна карта на всички спирки и маршрути са на разположение в общинския сайт на града, като информацията е предоставена на няколко езика, за да бъде лесна и удобна за ползване от туристи и гости на града. Обичайна практика за местните жители е да проверяват в интернет интервала на движение на по-редките линии, особено в почивни дни, за да избегнат продължително чакане на спирката. Линиите в града се обслужват до 24:00 часа.

4. Всички спирки имат имена, които са изписани, а като допълнително удобство и с цел избягване на инциденти при слизане се съобщават при наближаване по уредба в превозното средство, което е част от професионалните задължения на водача.

5. Въпросните професионални задължения на водача изключват каквито и да е разговори, сигнализации със звуковата уредба на транспортното средство, непристойно поведение и външен вид. За забрана на тютюнопушенето от страна на водачите дори липсват табелки, защото идеята за подобно нарушаване на трудовата дисциплина се разглежда като напълно невъзможна.

В заключение предоставям информация за възможностите за закупуване на абонаментни карти и актуалните цени на гореописаната транспортна услуга. Убеден съм, че информацията ще бъде изключително полезна както за влиятелните фактори в общинската администрация на Пловдив, така и за обществеността.

Цени на карти с преференции в лева, Талин – 2009 г.

Ученици и студенти (до 21 г.) – 12.50 лв. (30 дни – цяла градска мрежа)

Студенти (над 21 г.) – 13.75 лв. (30 дни – цяла градска мрежа)

Пенсионери - 12.50 лв. (30 дни – цяла градска мрежа)

Карта без намаление (възрастни) - 34.50 лв. (30 дни – цяла градска мрежа)

Цени на редовни билети:

1 час билет – 1.85 лв. / 2 часа билет – 2.50 лв. / дневен билет – 5 лв.

Допълнителни услуги и тарифи при закупуване:

- закупуване чрез директен превод от дебитна карта: 0.00 лв.

- закупуване чрез мобилен телефон: 0.38 лв. без функция sms-напомняне и 0.75 ст. с функция sms-напомняне

- закупуване чрез стационарен телефон: 0.25 лв.

- закупуване чрез плащане в брой: 0.00 лв.

Средна брутна заплата – Република Естония (12/2008) ЕЕК 13 382 - 1 672.75 лв.

Не мога да подмина и унижението и омерзението, което изпълва душите на учители, ученици, студенти и родители, когато настъпи момент за подмяна абонаментните карти.

Дами и господа, погледнете календара! Годината е 2009-та и деловият свят се движи от sms-и и ИТ-протоколи, електронни подписи и професионални куриерски услуги. Нима съзнанието на местната политическа класа е застинало в годините на безкрайно висене по опашки и гишета, в неудобствата на безбройни папки, бумаги и преди всичко печати. Ако въображението и компетентността ви не позволява да разчупите това наследство от годините зад Желязната завеса, то възползвайте се от услугите на консултанти, които ще ви предложат модерни решения, пренасочете контактите си от Централна Азия към Централна или Северна Европа - региони, които са прословути със своята иновативност и гъвкавост и същевременно са доста близки, ако смятате, че Западът като географско и психологическо понятие е все още твърде отдалечен от вашите разбирания и нагласи.

Нека заложници на мудността и безидейността не остават децата ни, защото иначе лозунги като “За децата на Пловдив” ще остават винаги лишени от съдържание. Децата ни не искат да мръзнат на неугледни спирки в чакане на една единствена линия, а желаят свободата на придвижване, за което да заплатят адекватна цена. Те биха го направили с велосипеди, ако за тях съществуваха алеи. Децата ни имат нужда от град с чист въздух, а не задръствания, които ще се увеличават пропорционално на броя отказали се от обществения транспорт жители на града.

С призив за отговорност,

Борис Петров
Гражданин на Пловдив


Още по темата: общо новини по темата: 85
12.03.2011 »
11.03.2011 »
24.02.2011 »
24.11.2010 »
27.10.2010 »
26.10.2010 »
предишна страница [ 1/15 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+3
 
 
Поздравления господин Петров, за гражданската Ви позиция по един болен за всички пловдивчани въпрос. Но за съжаление сте пропуснали един много важен факт: Тези в общината и общинския съвет не могат да четат, а само да се подписват за заплати. Така че писанието Ви ще остане / А това вече е факт! / глас в пустиня.
0
 
 
Това лято бях във Будапеща, там градския транспорт се обслужва от автобуси, тролей, трамвай и метро, но въпреки това има единна месечка карта за безплатно пътуване в цялата мрежа, като за студенти тя струва под 30 лева (средната заплата там обаче е 4 или 5 пъти по висока от колкото в Пловдив). Иако Будапеща е голяма столица и неможем да я сравняваме, то сега съм в малко градче в Словакия - Нитра (80 хил. души територия близка до тази на Пловдив) и тук мрежата е на няколко компаний които държат - общо над 30 автобусни линий и отново ситуацията е светлинни годи пред тази в Пловдив.
0
 
 
Решението е взето и нищо няма да се мръдне и с една идея от първобитната структора в момента. Браво на учителя, и едно голямо благодаря на местния парламент че отново нищо не направи, със или без него все тая, ами да ги разпусним и да ги съберем отново след 100 години за паметна снимка и резултата пак ще е същия.
-2
 
 
Ама до кога ще сравняваме страни и градове с по 1-2 транспортни оператора и Пловдив,който в монета е едва с 2.75% общински задължения заради Батаклиев,и другото което е,сравняваме градове и държави с много %-ти + вътрешен брутен продукт,и Пловдив който е на "-" всичките тези показатели.Хора съвземете се,купиха ви чисто нови автобуси по 4 и 12,29,скоро 7 и 222,вие пак ревете,не били нови,на Пловдивския селянин няма угодия,стига сте ревяли,всеки ден се возите и си давате парите,а преди това само заплашвате,че вдидишли нямло да се качите,ми ходете пеша,и с такси от тракия до бул."България",при снеговалеж и -20 градуса.
0
 
 
Поздравления. Не вярвам някой от общината да го прочете или да се поучат на нещо.
0
 
 
Много ми хареса предпоследния пасаж за годината в която се намираме,за опашките и гишетата,за бумаги и папки,печати!Във всичките ни учре ждения работят разни стари баби,стари моми и тем подобни,които понятие си нямат от електронни подписи,ИТ-протоколи и т.н.Тези индивиди живеят в каменната епоха и е време там(учрежденията)да заработят млади хора,които знаят за какво става въпрос!Браво г-н ПЕТРОВ!
0
 
 
Достойно поведение!Поздравление! А и заглавието си го бива!
0
 
 
Не знам какво трябва да се случи за да разберат наши "взимащи решения" че пловдивчани не са овце! Не може да ни доят и стрижат без пощада( пенсионери, инвалиди, деца) . Може би трябва да се счупи нечия глава за да разберат че ни е писнало.Стига! Започнете да работите за данъкоплатците, а не за подкупоплатците!
0
 
 
При нас има много просто решение. Учениците с униформи пътуват безплатно. Пенсионерите получават карта за намаление при навършване на 65 (и важи завинаги). Другите плащат като попове.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Марица в Трета лига, сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Футбол - други
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: