Учители от Търговската гимназия в Пловдив участваха в обучителни курсове по програма "Еразъм"
През месец март 9-ма учители от НТГ Пловдив участваха в три едноседмични обучителни курса по програма Еразъм за повишаване на своята професионална квалификация. Тема на проекта е "Предизвикателства за устойчиво развитие и гражданска позиция в съвременна дигитална среда".
Националната търговска гимназия за поредна година осигурява възможности на своите ученици и учители да бъдат част от голямото европейско семейство на програма Еразъм. Одобрените проекти на гимназията по Еразъм се превърнаха в задължителен елемент по пътя на личностното и професионалното развитие на възпитаниците на гимназията.
Два от едноседмичните обучителни курса бяха проведени в Севиля, Испания. Курсовете "Проектно базирано обучение“ и "Изменение на климата и устойчиво развитие“ – привлякоха със своята иновативност учителите от НТГ Пловдив. В обучението се включиха 6-ма учители.
Още трима учители обогатиха своето професионално портфолио с участието си в един едноседмичен курс в Мадрид на тема: "Равенство в образованието – приобщаващо образование“
Обученията бяха проведени от 14 до 18 март.
Запознаването на учителите с Проектно базираното обучение (PBL) и усвояването на PBL стратегии бяха отправната точка по време на обучението в Севиля.
По време на курса учителите се запознаха с методологията на проектиране на PBL дейности, като акцент беше ролята на учителя в класната стая.
Методът PBL насърчава учениците да усвояват новото учебно съдържание чрез разработването на проекти, които залагат на практическите дейности. PBL повишава ангажираността на учениците в учебния процес и гарантира дълготрайност на придобитите от тях знания и умения.
Изменението на климата и устойчивото развитие беше тема на другата дискусия в Севиля.
"Изменението на климата засяга всяка страна на всеки континент. Негативните промени в климата пряко влияят върху качеството на нашия живот и ще продължават да го правят, освен ако не се опитаме да образоваме себе си и децата си.“ – коментираха участниците в обучението.
По време на курса бяха ясно очертани екологичните проблеми, пред които е изправен нашият свят и как това се отразява на живота и обществото ни. Учителите бяха запознати с принципите и техниките на екологичното образование за устойчиво развитие.
"Равенство в образованието – приобщаващо образование“ в Мадрид е третата инициатива по програма Еразъм, в която участие взеха учителите от Национална търговска гимназия.
Приобщаващото образование цели на нашите ученици да бъдат предложени подходящи за възрастта им общообразователни класове, за да могат да получават подкрепа, съобразена с личните им нагласи и предпочитания. Това ще им позволи да усвоят знания и умения като постигнат успехи, които са съотносими и приложими в съвременната динамична и дигитална обществена среда.
"Целта на приобщаващото образование е всички ученици да могат да бъдат пълноправни участници в своите класни стаи и в училищната общност. Средата на приобщаващото образование трябва да бъде не ограничаваща, а стимулираща, която дава възможност на учениците да изразят себе си.“ допълниха участниците в обучението.
Успешното и ефективно приобщаващо образование се осъществява чрез приемане, разбиране и внимание към различията и разнообразието на учениците, което може да включва всички аспекти на множествената интелигентност – физическа, когнитивна, академична, социална и емоционална.
"Основният принцип на приобщаващото образование е всички ученици да се чувстват добре дошли, предизвикани по подходящ начин и подкрепени в усилията си. Също така е изключително важно възрастните също да бъдат подкрепяни. Това включва всички учители по общообразователно и професионално образование, както и всички останали служители в училище. Освен това не бива да забравяме и родителите.“ – коментираха авторите на проекта.