"Състоянието на някои от автобусите, обслужващи масовия градски транспорт в Пловдив, е ужасно: мизерия, счупени рейсове, вечно закъсващи огромни тролеи, ужасно нелюбезни
и прости кондуктори и шофьори, и едно безкрайно чакане по "спирките", които изобщо не съществуват!", е част от поредното гневно писмо, което получаваме на редакционната поща на
Plovdiv24.bg. Всички сигнали, които идват до нас в тази насока, са свързани с въпроса може ли по някакъв начин Община Пловдив да контролира този процес и защо състоянието на някои возила наистина е плачевно.
Зам.-кметът
Александър Държиков обясни пред наш репортер, че в 10-годишния договор, сключен лятото на 2007 г. между Община Пловдив и превозвачите, няма залегнала клауза за възрастта и екологичния клас на автобусите.
Стана ясно, че проверката, която може да извърши ОП "Организация и контрол на транспорта", е за валидността на документите на возилата, а именно дали са минали годишен технически преглед два пъти в годината; дали имат издадена допълнителна карта за оборудване, в която подробно са описани брой и разположение на местата вътре, отработени газове, замърсяващи околната среда, чукчета за аварийни изходи, ръкохватки и
т.н.
"Ако документите са изрядни и на протокола от Комисията на прегледа пише "годен", то тогава ние нямаме никакво основание да спрем возилото от движение", обясни още Държиков. Той беше категоричен, че въпреки това никога не е отказвал и винаги е правил проверки по сигнали, свързани обаче с конкретни случаи.
Според Plovdiv24.bg на "прост" език това означава, че до изтичането на договора, подписан от бившите управници на града, пловдивчани трябва да се примирят със старите автобуси, на които всекидневно се возят и за което плащат.