© Plovdiv24.bg | | На работна среща днес в областната администрация беше определена схемата за обслужване на засегнатите населени места от предстоящото преустановяване на движението по ЖП линията Пловдив - Димитровград.
За обслужване на населението от засегнатите населени места, БДЖ ЕООД е изготвило предварителни подробни схеми /графици/ за обслужване с автобусен транспорт. Тъй като по тези указани схеми за обслужване, гръцката фирма "Терма", която отговаря за участъка от Пловдив до Първомай вече е сключила договор с превозвач, участниците в срещата постигнаха консенсус за това, че би било редно за втория участък от Първомай до Димитровград, за който отговаря италианската фирма "Асталди" да бъде определен същия превозвач. По този начин няма да се създава проблем на пътуващите по отношение на багажа и ползването на издадените вече карти. Одобрени бяха 38 курса, от които 34 по линията Пловдив - Първомай и 4 по линията Пловдив - Чешнегирово. От Първомай курсовете продължават до Димитровград и според пътникопотока е предвидено включване на допълнителни рейсове по празници и в пикови часове.
Предвиден бе също така и вариант при застъпване с ремонта на бул. "Христо Ботев" в Пловдив, който ще стартира от 15 май, автобусите вместо от автогара Юг да тръгват от паркинга на Централна гара Пловдив. Същият е почистен вече от дърветата, които затрудняваха влизането на автобуси. От италианската "Асталди" дадоха уверение, че в срок до ден-два ще координират действията си с гръцкия изпълнител "Терна".
Двете фирми - изпълнители не са длъжни да обявяват обществена поръчка за избор на превозвач, тъй като в клаузите на договорите по проекта за строителство е записано, че те са длъжни да поемат за своя сметка разходите, т.е. това е включено в проекта, но също така избраните фирми трябва да покрият графика и условията на БДЖ, а именно да са лицензирани, да разполагат със съответния машинен парк и т.н. |