Особено внимание в проекта се обръща на сигурността при превозване на деца и ученици. Предвиждаме промени при автобусите за специализиран превоз. Шофьорите, които возят деца, трябва да са на възраст между 25 и 60 години, а автобусите, с които се извършват тези превоз не трябва да са по-стари от 10 години, обясни зам.-министър Кичев. Тук ще бъдем абсолютно категорични - не можем по никакъв начин да подлагаме сигурността на децата и на най-малкото съмнение, допълни той.
Предвиждат се повишаване на санкциите за нерегламентираните превози. Ако проверяващите органи спрат превозно средство, извършващ нерегламентиран превоз, предният му номер ще бъде свален и автобусът веднага ще бъде спрян от движение. Предвижда се и увеличение на финансовата санкция за нарушителите. Проверки за нерегламентирани превози се правят ежедневно. Актовете, които написахме в първите три месеца тази година, са на стойност 2.5 милиона лева, обясни изпълнителният директор на Изпълнителната агенция " Автомобилна администрация" Симеон Арнаудов.
Сред дискутираните въпроси бяха категоризацията на автобусите, категоризацията на автогарите, както и провеждането на конкурси за превозите по републиканската транспортна схема от Министерството на транспорта.
Дискусията, посветена на промените в Закона за автомобилните превози, бе организирана със съдействието на областния управител на Пловдив инж. Иван Тотев.