В Пловдив измислиха как да решат проблема с такситата
От Национална асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи изпратиха писмо до община Пловдив. Plovdiv24.bg го публикува без редакторска намеса:
Уважаеми господин Димитров,
Вътрешният пазар на пътнически таксита на настоящия етап се характеризира със значителен мащаб и динамика, както и важна роля за осигуряване на транспортна достъпност. В същото време той е на много по-ранен етап на развитие, в сравнение с много чужди страни, което до голяма степен се дължи на липсата на адекватна държавна регулация на законодателно и изпълнително ниво.
В Пловдив, а и в цялата страна, с всяка изминала година, се наблюдава все по-голям проблем с поръчването на такси , както и на цени нямащи нищо общо с пазарната икономика.
В нашата Асоциация постъпиха много такива сигнали от клиенти, както и предложения от нашите членове за разрешаването им.
В следствие на това ние проведохме задълбочено проучване и предоставяме резултатите на пловдивската общественост за обсъждане, а на вас за предприемане на необходимите действия.
Методологическата база на изследването включва теоретични положения на стратегическото управление, съвременни концепции за публична администрация и проблемно-ориентиран подход. Проучването ни разкри няколко групи проблеми във функционирането на пазара на пътнически таксита в страната ни: размиване на отговорността към потребителите за предоставянето на таксиметрови услуги и прехвърлянето й от основните субекти на таксиметровия пазар към по-малките участници; недостатъчно ниво на развитие на материалния компонент на пазара на пътнически таксита, т.е. автопарк; липса на ефективно работеща инфраструктура на таксиметровия пазар, която да контролира и развива трудовите ресурси; ниско ниво на лична безопасност на таксиметровите шофьори и пътниците;силно фрагментиране на таксиметровия превоз между различните икономически субекти и нежеланието им за сътрудничество, в името на предоставяне на качествена услуга, което принуждава клиентите да се свързват с всяка една от тях последователно, докато намерят превоз.
Това от своя страна разчиства пътя на големите международни компании, които привличат шофьорите с начина на работа, който им предлагат, а клиентите с по-ниски цени.
Преобладаващите дъмпингови схеми, използвани от международните таксиметрови агрегатори за разширяване на географията на предоставяне на услуги и занижените критерии към шофьорите водят до монополизиране на пазара, ниска събираемост на данъците, поради трудността при осъществяване на ефективен данъчен контрол и отварят широка врата за предоставяне на "таксиметрова" услуга от лица с липса на професионална квалификация, дори и криминално проявени!
Столичните таксикомпании вече имат горчив опит от все по-нарастващия пазарен дял на една "служба за поръчка на такси" която няма дори офис или телефон в България .
Какво е решението? Изхождайки от опита на големите градове, не само в Европа (Барселона, Рим и т.н.), но и в целия свят(Рио де Жанейро, Истанбул) и съобразявайки го с нашето законодателство, сме готови да предоставим на Община Пловдив безвъзмездно приложението "Гарантирано такси", което тя да предостави за безплатно ползване на всички жители и гости на града, както и на всички фирми, които желаят да бъдат представени!...
Приложението разполага с пълната функционалност на изброените по-долу общински приложения и, а след като Община Пловдив ни предостави обещаните видеорегистратори, ще ги надмине с интегрирания паник бутон, който, освен че ще препраща сигнала към съответното РПУ, но и ще запазва записите от двете камери.
Пловдив е една от най-добрите туристически дестинации и в най-кратък срок можем да преведем приложението и на всички езици освен българския и английски на които работи в момента.
С уважение:
Володя Домашенко
съпредседател на НАЗПТВ