В небесносиньо боядисват от днес пловдивските стълбове. Акцията започна от Асеновградско шосе, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
След 12 месеца 8000 стълба, което е почти половината от общия им брой, трябва да тонизират облика на града. Ще струва 50 000 лв. Синьото е избрано като неутрален и действащ успокояващо цвят.
"Боядисването на един стълб според проучвания, които направихме, струва 150-200 лв. В Пазарджик например са си ги боядисали в много странен неопределен, биещ към тъмнолилаво цвят за по 200 лв. Ако я карахме така, би ни струвало три милиона и шестстотин хиляди. А на нас ще ни излезе многократно по-евтино. С отпуснатите пари ще купим грунд, боя и антиграфитно покритие. Екипите, които ще се занимават с боядисването, са си на заплата във фирмата", обясни управителят на "Чистота"
Радослав Кошински, за когото това е поредната възложена от кмета мисия, пред журналисти.
Той увери, че неговите хора работят много здраво. За разлика от други градове, където по двама души набързо боядисвали с баданарката, подходът към пловдивските стълбове щял да е много специален. Стриктно щели да бъдат спазени четири процедури. След прилежно изстъргване с шкурка следвало грундиране. Червен вместо сив грунд за метал бил подбран, за да си личало качествено ли е боядисването. Сребърен феролит, оцветен в нежно синьо, е избраната боя. Предимството му било, че съдържа алуминиеви люспи, които предпазвали от ултравиолетовите лъчи.
"След като боята изсъхне, до 3 м нагоре ще нанесем специално антиплакатно покритие. Всякакъв плакат, ако някой все пак успее да лепне, след 24 часа вече ще се отлепил. Графити трудно ще стават, ако пък се случи, много лесно ще бъдат измити с вода", разкри Кошински.
11 вида стълбове има в Пловдив. Най-високите - от 12 до 15 м, са на булевардите, до 5-9 м стигат по кварталите. Кметът
Славчо Атанасов изрично е заръчал и малките улици да не бъдат пренебрегвани заради представителните пътища. Две вишки се използват за боядисването. Работната сила се състои от двама шофьори, двама бояджии и един отговорник. "Добре е да има някой, който да контролира", са мотивите на шефа.
Единственото притеснение за Кошински са евентуалните задръствания на движението, когато вишките стигнат до централните части на града. Той обаче е убеден, че хората му ще се справят със задачата, а след това, ако кметът рече, ще боядисат и останалите стълбове.