ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
ВАС разреши приватизацията на “Градски транспорт"
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:19 / 12.10.2005Коментари (2)882
©
С определение № 8751 от 10.10.2005г. Върховният административен съд на Република България отхвърля жалбата на общинския съветник Димитър Костов срещу решение № 235 на ОбС Пловдив, с което бяха приети конкурсните условия за приватизацията на “Градски транспорт-Пловдив” ЕАД. През месец август претенциите на Костов бяха отхвърлени и от Пловдивския окръжен съд. Определението на ВАС е окончателно и не подлежи на обжалване.

С обнародване на въпросното решение №235 в Държавен вестник ПОАП ще стартира конкурсната процедура по приватизацията на 67% от капитала на общинския превозвач.

Припомняме, че общинският съветник Димитър Костов оспори решението на ОбС за приватизация на "Градски транспорт", с което забави приватизационния процес. Забавянето на приватизацията доведе до задълбочаване на финансовите проблеми в общинския превозвач и до ескалация на напрежението сред работещите.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Пловдивчански
на 12.10.2005 г.
0
 
 
Aх, съжалявам за правописните грешки (но не за квалификациите), написах мнението по-долу на един дъх, понеже реагирам много емоционално, когато става дума за родния ми град. Изкушавам се да добавя още нещо. Редно е, когато един кмет като глупака Чомаков не може да се справи с елементарните и ежедневни проблеми на града, да си подаде оставката. Елементарно е например поддържането на градски транспорт – това е занимание за начинаещ мениджър, защото най-важното е налице – пазарът на тази услуга е гарантиран. Ако нямаше нужда от градски транспорт, то тогава тази дейност трябваше просто да се прекрати. Но определено има нужда и дори от това може да се печели не лошо. Дали поради некадърност или защото иска да си осигури старините, глупака и/или мръсника Чомаков като негов принципал докара общинското предприятие за градски транспорт до фалит. Спасението глупака реши да търси в приватизация – т.е. прехвърляне на отговорността за тази дейност извън неговата сфера на „компетентност”. И ако за оперативните дейности д-р Чомаков се оказа абсолютно неподготвен, то при стратегически дългосрочни решения, които са далеч по-сложно нещо, най-голямо влияние оказва пак неумението му да управлява, да носи отговорности както и липсата на достойнство. Гаранция за целесъобразността и уместността при взимане на стратегически решения при местното самоуправление са общинския съвет и гражданското общество – а те са доста недоразвити елементи на демокрацията в Пловдив.
Пловдивчански
на 12.10.2005 г.
0
 
 
Проблемите в общинския превозвач не с предизвикани от общинския съветник Димитър Костов, драги списвачи на интернет-страници. Той е може би единствения свестен човек там, за съжаление в ролята на Дон Кихот. ПРОБЛЕМА НА ОБЩИНСКИЯ ПРЕВОЗВАЧ Е ТЪПАКА ЧОМАКОВ И ТОВА, КОЕТО ТОЙ НАРИЧА СВОЙ ЕКИП, както и безтоговорните общински съветници. Въобще бих направил следната класация: най-големия проблем за Пловдив, най-големия му враг е неговия кмет в момента; на 2ро място посредствените и ужасно безотговорни общински съветници; на 3то място провинциализма, бездушието, ориенталщината и селяндурщината на моите мили съграждани от Пловдив, които са поне пет класи под софиянци, а сравнението с някой европейски град от подобна големина е направо неуместно. За общинските фирми в нашия град носи отговорност местната власт в лицето на глупака и некъдърника Чомаков. За ескалация на напрежението сред работещите за общината отговорност носи пак той, а не забавената приватизация. Едно дружество като това за Градски транспорт не е необходимо да е частно, за да се управлява добре - в частния бизнес има също провалени проекти и фалирали фирми. Дори е по-добре да не е частно едно такова предприятие, защото тук не става дума непременно за реализиране на печалба, а единствено за осъществяване на перфектни кумунални услуги за гражданите. Допустимо е, да речем, публично-частно партньорство, но да се сведе ролята на общината само до концесиониране на линии на градския транспорт означава отказ от елементарни отговорности и липса на каквато и да е схема, дългосрочно планирание и развитие на модерен градски транспорт. Тъпака Чомаков с некъдърността си, а нищо чудно и с корумпираността си, ни обрича на завръщане в 19 век по отношение на градския транспорт. Знаете ли кога София, например, ще си приватизира градския транспорт - когато цъфнат на баба ви налъмите.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Български национален отбор по футбол
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Автомобил се вряза в метростанция до столичен мол, има загинали
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: