ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Василка Гавазова: Младите кандидат-шофьори си мислят, че знаят всичко
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:00 / 16.03.2022Коментари (2)14563
©
Василка Гавазова е консултант по АДР със защитена бакалаварска степен по "Счетоводство и контрол“ и магистърската степен "Финанси“ в ПУ. През 2012г. завършва успешно професионална квалификация за преподавател-инструктор в Колеж – Сливен към Технически Университет София.

Така стартира преподавателската си кариера и прилага мъдростта на Конфуций в своето забързано ежедневие – "Избери работата, която обичаш и тогава няма да бъдеш принуден да работиш и един ден през живота си“. 

За себе си казва, че е открила, осмислила и работи това, което обича благодарение на свекър си Павел Гавазов. Често казва, че ако работиш това, което обичаш, не ходиш на работа. Преподава теория както на любител водачи, така и на професионални водачи на МПС, желаещи допълнителна квалификация в професионалната си насоченост в учебен център "Гавазови".

Със съпруга й се радват на семеен микробизнес, изграден с опита и професионализма на неговия ментор и продължен от неговото поколение с цел обучение, възпитание и отговорно поведение на водачите на МПС. 

- Напоследък има множество катастрофи с все по-млади шофьори. Как смятате, че може да бъде решен този проблем и смятате ли, че трябва да бъдат предприети промени в нормативната база? 

- За съжаление проблемът е много сериозен. Има нужда от анализ на действащата система за обучение на кандидат-водачите и необходимост от промени с цел повишаване и оптимизиране качеството на дейността. Важно е  въвеждане на съвременни иновативни методи в обучението за постигане на по-добри резултати и за по-голяма сигурност на пътя.

Той не е свързан само с обучението на бъдещите водачи. Както ние, така и нашите колеги сме изправени пред предизвикателството не само да учим курсистите със закона за движение по пътищата, а да го направим по разбираем за тях начин, с индивидуален подход. Да ги възпитаваме на толерантност и отговорност към останалите участници в движението. Днешното поколение идва със самочувствие, че знае, че може и че всичко му е позволено. Трудно приема съвет или забележка от страна на преподавател, родител или приятел с опит. 

- Има ли връзка между качеството на обучение и последващо отнемане на контролни точки при шофиране? 

- Категорично смятам, че има пряка връзка не само с качеството на обучение, но и с подхода на общуване между преподавателя по практика и неопитния, млад и амбициран да се докаже пред връстниците си кандидат-водач. Пълнолетието е възрастта, в която поемаш върху крехките си плещи цялата строгост на законодателната система, но не го осъзнаваш. Искаш да се докажеш, да се харесаш, да си възрастен, но не познаваш отговорностите и последствията, които ти предстоят.

Законодателство предвидливо е определило 26 контролни точки през първите две години стаж за водачите с идеята те да ги пазят чрез действията си като водачи на ППС в движението по пътищата. Преподавателите и семейството са тези, които трябва да им обяснят по правилен начин, че те са длъжни да пазят контролните си точки, за да осигурят собствената си безопасност и тази на останалите участници - пешеходците например.

За неспиране на пешеходна пътека се отнемат 8 точки, при повторно нарушение са 12. Ако законът бъде променен и през тези 2 години те нямат право да възстановяват контролни точки, само след  две неспирания на пешеходна пътека и едно непоставяне на предпазен колан тези водачи ще подлежат на възстановяване на права по чл. 157 от ЗДпП, т.е. ще придобиват категорията си за любител шофьор отново чрез ново обучение, полагане на държавни изпити по теория и практика, след изтърпяване на наложените наказания.

Простичко казано - заедно можем да ги научим, че правата носят отговорности и санкции. Не е прекалено строго или несправедливо. Просто е - имаш права и спазваш закона, не го спазваш - нямаш права да управляваш МПС - справедливо е. 

- Какъв е редът за възстановяване на отнети контролни точки?

- Контролни точки се отнемат от служители на КАТ при установяване на извършено нарушение на Закона за движение по пътищата. Максималният брой контролни точки, които можете да възстановите чрез курс за възстановяване, е 13 точки в рамките на 1 година.

Курс за възстановяване на контролни точки се провежда всяка събота в Учебен  център "Гавазови" на ул. "Атанас Каменаров" №5 в Пловдив. Обучението е теоретично, разглеждат се  важни теми, свързани с безопасността на движение и спазването на Закона за движение по пътищата. Специално внимание обръщаме на скоростта, с която трябва да се движим при различните пътни условия и начините, по които тя влияе върху устойчивостта на пътя, дължината на спирачния път, последиците при ПТП.

Малко хора знаят, че ако съпоставим удара на автомобил в неподвижно препятствие като падане от многоетажна сграда при 60 км/ч, се равнява на падане от петия етаж, а при 120 км/ч е като несъвместим с живота полет от 19-и етаж. Припомняме на курсистите техните задълженията, някои особености при извършване на маневри, психофизиологичните изисквания към тях. Държим да са запознати с  административно-наказателните и принудителни административни мерки, които могат да им бъдат наложени при следващи нарушения. Ако искате да проверите дали сте подходящ кандидат за възстановяване на контролни точки чрез курс, можете да се свържете с нас. 

- Напоследък все по-често виждаме примамливи оферти за шофьорски курсове с доста ниски цени? Смятате ли, че качеството на услугите зависи от цената? И предлага ли се услугата в нейната цялост при цени от 500-600 лева, или това е за сметка на намалени часове кормуване, теория? 

- При ценовото формиране на предлаганите от нас услуги сме избрали възможно най-универсалния метод, който да ни даде ясна представа колко ни струва на нас. Събрахме  всички директни разходи за изпълнението на обучението както променливите, така и фиксираните и определихме себестойността на различните курсове, които предлагаме. Благодарение на лицензиран софтуер, отговарящ на законодателните изисквания за фактуриране и защита на личните данни, предоставихме на нашите клиенти прозрачност при плащането на услугата на вноски. 

Бих искала да се въздържа от коментар за примамливите оферти и ако трябва да дам съвет, то той би бил да се позиционирате някъде около средните цени за пазара, като потърсите стойност. Стойността е нещо съвсем различно. Тя е ползата, която получавате от услугата, която купувате и дори да я тълкуваме като индивидуална и субективна за мен тя е най-важна за потребителя в конкретния случай. Всяко правило си има изключение, но ако все пак искате да се позиционирате в най-ниския ценови сегмент, той трудно може да се сравни с останалите на пазара и едва ли ще останете удовлетворени.

- Каква е формулата за създаването на един успешен млад шофьор? 

- Формула няма. Това не е математика, най-важен е индивидуалният подход. Практическото обучение е индивидуално, ние имаме вътрешно правило за започване на индивидуалното практическо обучение, което спазваме, въпреки че методиката на обучение ни дава право да провеждаме практически занятия след 7- ма тема по теория (на четвъртия ден от записването). В УЦ "Гавазови"  положеният вътрешен изпит по теория разрешава на кандидатите да започнат практическо обучение. Знаеш правилата за движение по пътищата - кормуваш! Не си научил теоретичната част, която е изключително важна - не практикуваш. Повярвайте ми, работи. Амбицирани са да четат, успеваемостта ни на държавните изпити по теория е над 90% (смее се).

- Обучение за какви категории предлагате в Учебен център "Гавазови"?

- С нескрито задоволство споделям, че единствените категории, които до края на 2021г. ( А1, А2, А) не можехме да предложим на нашите клиенти, вече са факт. Причината да се дистанцираме от обучението на мотористи беше в липсата на професионалисти като кадри в това специфично обучение. Новоназначеният ни преподавател по практика напълно отговаря на нашите разбирания и приоритети към отговорността да градим, възпитаваме и обучаваме бъдещи водачи на мотоциклети.

Практик, който  обича моторите, познава общото им устройство, спецификите и рисковете от безразсъдната им употреба. Това, което ще добавя към неговото одобрено CV при нас е, че тепърва ще работим, градим и създаваме отговорни водачи на мотоциклети, разчитайки на незаменимата му тридесет годишна любов към тях и натрупаният опит. Професионализмът е водещ фактор при подбора на кадри за нас в различните направления на обучение.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Бягайте от Гавазови,не са това което бяха!Сега мислят конвейерно,повече курсисти,масовка и връзки...Абе ,търсете самостоятелни инструктори,независими от фирми и школи с "голямо име"!
на 16.03.2022 г.
+2
 
 
Това им е втълпено от шофирането с Рлейстейшън игрите. Там са безсмъртни и и винаги избягват на полицията
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Пловдив през 2024 година
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: