ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Важен човек в Общината обясни кога светофарите наистина ще поумнеят и как трафикът ще намалее | ||||||
| ||||||
1. Кога ще поумнеят умните светофари? - За "умни светофари“ се заговори с реализацията на системата за управление на трафика като част от транспортния проект, при което бяха модернизирани светофарните уредби на 50 кръстовища и беше изграден Центърът за управление на трафика. Същевременно започна коренна промяна на организацията на движението в града. Не всяка реорганизация на светофарна уредба, която улеснява левия завой, обаче може да бъде определена като "умна“. На много невралгични кръстовища, сред които бул. "Княгиня Мария Луиза“, бул. "Цариградско шосе“, ул. "Кукленско шосе“ и бул. "Никола Вапцаров“, чрез полутурбинна организация на движението въведохме защитен ляв завой. Това доведе до около три пъти намаляване на пътнотранспортните произшествия. Светофарите ще "поумнеят“, след като в центъра за управление се натрупа достатъчно информация за анализ, на базата на който се задават критерии и се вземат най-добрите решения от експертите. 2. Защо светофарните уредби работят по един и същи начин без значение кой поток е по-интензивен? Нали уж са умни, а всъщност работят по абсолютно един и същ начин, без да се съобразяват с натовареността на движението? - Категорично заявявам, че светофарните уредби не работят по един и същи начин. С такова впечатление навярно остават участниците в движението в пиковите часове сутрин и надвечер, когато пловдивчани и жители на съседните селища отиват на работа или се прибират обратно по домовете. От Центъра за управление на трафика (ЦУТ) осъществяваме наблюдение, което да осигури безопасен и синхронизиран трафик в града. С помощта на инсталираните по проекта видеокамери служителите ни в ЦУТ постоянно следят ситуацията на кръстовищата. Към Центъра за управление на трафика са свързани 70 светофарни контролера, 28 кръстовища са оборудвани с трафик детектори. В системата са интегрирани и 24 стратегически трафик детектори, разположени извън кръстовищата. "Местно гъвкаво управление“ е въведено на едни от най-натоварените кръстовища – зададена е една виртуална рамка и трафик детекторите следят за наличието на превозни средства в нея, като е определено минимално и максимално време на зеления сигнал. Когато минималното време изтече и виртуалната рамка остане празна, зеленият сигнал в даденото направление се прекратява и се пуска следващото направление. Анализираме базата данни, за да предложим по-добри решения. 3. От Общината анонсираха промени в циклограмите на светофарите на най-оживените кръстовища в града – докъде стигна тази идея? - Екипът на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта“ работи много активно за облекчаване на трафика в координация със заместник-кмета по транспорт Тодор Чонов. Сред набелязаните краткосрочни мерки са промените в циклограмите на светофарите. В момента от Центъра се наблюдават 50-те кръстовища, реализирани по транспортния проект, като при необходимост според данните от трафик-детектора дис
Това задължително се осъществява по предварително дефиниран, съгласуван и одобрен от Пътна полиция набор от циклограми (цикълът, в който се сменят цветове на светофарите в съответните посоки). Заместник-кметът Чонов възложи на проектанти да оптимизират циклограмите на светофарните уредби на 10 големи кръстовища, които след експертен анализ са посочени като най-невралгични. 4. Как може да се разтовари трафикът в Пловдив? - Правим всичко възможно това да се случи. От изключителна важност е да се подобри взаимодействието между всички структури, които имат отношение към трафика, и най вече с Пътна полиция. Първите стъпки са факт – в Центъра за управление на трафика вече всеки ден има техен служител. Освен внедряването на нови циклограми от вчера поставихме допълнителни светофарни секции за десен завой на 3 кръстовища. По възможност ще премахнем секциите за ляв завой на местата, където се образуват огромни опашки от чакащи. Целта ни е чрез въвеждането на така нареченото турбинно движение да увеличим пропускливостта на кръстовищата. Движението ще се облекчи значително след изграждането на алтернативни пътни връзки, които са заложени в управленската програма на Община Пловдив. Изключително сериозно работим и за подобряване на услугата, която предоставя общественият масов градски транспорт, така че повече граждани да предпочетат да пътуват с градските автобуси вместо с личните автомобили. Надяваме се пловдивчани скоро да усетят първите положителни резултати. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1113 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/186 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 23.12.2019 г.
+1
на 23.12.2019 г.
+1
на 23.12.2019 г.
+1
на 23.12.2019 г.
+1
на 23.12.2019 г.
+9
на 23.12.2019 г.
+2
на 23.12.2019 г.
+3
на 23.12.2019 г.
+5
на 23.12.2019 г.
+7
на 23.12.2019 г.
+6
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Николай Славеев: 19 прекрасни години заедно!
14:32 / 26.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
ECMWF предвижда 100 сантиметра сняг този уикенд
15:56 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5704) | 58% | |
Не (3160) | 32% | |
Не мога да преценя (927) | 9% |