Важен човек в Общината обясни кога светофарите наистина ще поумнеят и как трафикът ще намалее

Автор: Адриана Георгиева
Коментари (22)
08:55 / 23.12.2019
13068
Открай време се говори за облекчаване трафика в Пловдив с подобрена организация на движението и по-удобен градски транспорт. Затова репортер на Plovdiv24.bg потърси мнението на директора на ОП "Организация и контрол на транспорта инж. Пламен Вълков:

1. Кога ще поумнеят умните светофари?

- За "умни светофари“ се заговори с реализацията на системата за управление на трафика като част от транспортния проект, при което бяха модернизирани светофарните уредби на 50 кръстовища и беше изграден Центърът за управление на трафика.

Същевременно започна коренна промяна на организацията на движението в града. Не всяка реорганизация на светофарна уредба, която улеснява левия завой, обаче може да бъде определена като "умна“. На много невралгични кръстовища, сред които бул. "Княгиня Мария Луиза“, бул. "Цариградско шосе“, ул. "Кукленско шосе“ и бул. "Никола Вапцаров“, чрез полутурбинна организация на движението въведохме защитен ляв завой. Това доведе до около три пъти намаляване на пътнотранспортните произшествия.

Светофарите ще "поумнеят“, след като в центъра за управление се натрупа достатъчно информация за анализ, на базата на който се задават критерии и се вземат най-добрите решения от експертите.

2. Защо светофарните уредби работят по един и същи начин без значение кой поток е по-интензивен? Нали уж са умни, а всъщност работят по абсолютно един и същ начин, без да се съобразяват с натовареността на движението?

- Категорично заявявам, че светофарните уредби не работят по един и същи начин. С такова впечатление навярно остават участниците в движението в пиковите часове сутрин и надвечер, когато пловдивчани и жители на съседните селища отиват на работа или се прибират обратно по домовете.

От Центъра за управление на трафика (ЦУТ) осъществяваме наблюдение, което да осигури безопасен и синхронизиран трафик в града. С помощта на инсталираните по проекта видеокамери служителите ни в ЦУТ постоянно следят ситуацията на кръстовищата. Към Центъра за управление на трафика са свързани 70 светофарни контролера, 28 кръстовища са оборудвани с трафик детектори. В системата са интегрирани и 24 стратегически трафик детектори, разположени извън кръстовищата.

"Местно гъвкаво управление“ е въведено на едни от най-натоварените кръстовища – зададена е една виртуална рамка и трафик детекторите следят за наличието на превозни средства в нея, като е определено минимално и максимално време на зеления сигнал. Когато минималното време изтече и виртуалната рамка остане празна, зеленият сигнал в даденото направление се прекратява и се пуска следващото направление. Анализираме базата данни, за да предложим по-добри решения.

3. От Общината анонсираха промени в циклограмите на светофарите на най-оживените кръстовища в града – докъде стигна тази идея?

- Екипът на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта“ работи много активно за облекчаване на трафика в координация със заместник-кмета по транспорт Тодор Чонов. Сред набелязаните краткосрочни мерки са промените в циклограмите на светофарите.

В момента от Центъра се наблюдават 50-те кръстовища, реализирани по транспортния проект, като при необходимост според данните от трафик-детектора диспечерът може гъвкаво да смени програмата – примерно от 60:60 секунди зелен светофар в двете посоки да я замени на 50:70.

Това задължително се осъществява по предварително дефиниран, съгласуван и одобрен от Пътна полиция набор от циклограми (цикълът, в който се сменят цветове на светофарите в съответните посоки).

Заместник-кметът Чонов възложи на проектанти да оптимизират циклограмите на светофарните уредби на 10 големи кръстовища, които след експертен анализ са посочени като най-невралгични.

4. Как може да се разтовари трафикът в Пловдив?

- Правим всичко възможно това да се случи. От изключителна важност е да се подобри взаимодействието между всички структури, които имат отношение към трафика, и най вече с Пътна полиция. Първите стъпки са факт – в Центъра за управление на трафика вече всеки ден има техен служител. Освен внедряването на нови циклограми от вчера поставихме допълнителни светофарни секции за десен завой на 3 кръстовища. По възможност ще премахнем секциите за ляв завой на местата, където се образуват огромни опашки от чакащи. Целта ни е чрез въвеждането на така нареченото турбинно движение да увеличим пропускливостта на кръстовищата.

Движението ще се облекчи значително след изграждането на алтернативни пътни връзки, които са заложени в управленската програма на Община Пловдив.

Изключително сериозно работим и за подобряване на услугата, която предоставя общественият масов градски транспорт, така че повече граждани да предпочетат да пътуват с градските автобуси вместо с личните автомобили. Надяваме се пловдивчани скоро да усетят първите положителни резултати.

Виж коментарите (22)

Още по темата (1148):
31.03.2025 Кметът на Пловдив: Разписанието на градските автобуси се изпълнява на 95%
22.03.2025 Читател: Кого искате да излъжете? Пловдив не е Първомай или Садово
18.03.2025 Превозвач пусна микробуси по една от автобусните линии в Пловдив
18.03.2025 Пловдивчанин: Зорлем ни карат да си купуваме коли!
16.03.2025 Транспортни неволи по пловдивски: Кондукторка смъкна прозорец в автобус, за да проветри
13.03.2025 Наляха още пари в "Екобус Пловдив"
Още новини от Новини от Пловдив:
Акция на КПКОНПИ в Пловдивско
Бензиностанция в Кючука загази
Шефът на УМБАЛ "Свети Георги" оперира успешно пациентка
Вътрешният министър за контрабандния канал в Пловдив: Има 10 прои...
АПИ измисли как да намали катастрофите на най-натоварения път в П...
Мижав интерес на първото събитие в зоопарка в Пловдив, новият дир...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).