Важно съобщение от НАП за здравноосигурителния ни статус

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
08:59 / 24.03.2020
47197
Здравноосигурителният статус на гражданите вече се актуализира два пъти дневно – в 12,00 ч. на обяд и в полунощ, вместо два пъти седмично, както беше досега, съобщиха от НАП. По този начин всички граждани, които са възстановили здравните си права, както и аптеки, болнични заведения и други лица, предоставящи медицински услуги, ще могат веднага да проверят актуалния здравноосигурителен статус на конкретен гражданин.

Не се налага посещение в офис на НАП за издаване на хартиен документ за удостоверяване на здравноосигурителен статус, припомнят от приходната агенция.

Проверка на здравен статус гражданите могат да направят най-бързо и лесно чрез електронната услуга със свободен достъп "Здравноосигурителен статус“, на официалната страница на Агенцията https://nra.bg/, чрез въвеждане на ЕГН и рождена дата. При наличие на дължими вноски те могат да се заплатят до 25-то число на месеца, следващ месеца, през който е възникнало задължението за осигуряване. Това означава, че ако не сте си платили вноската за месец март, то тя може да се заплати до 25 април. От Агенцията напомнят на гражданите, че за да се прекъснат здравноосигурителните им права, трябва да е налична четвърта неплатена вноска за последните три години.

При нововъзникнало обстоятелство за самостоятелно заплащане на здравните вноски е необходимо да се подаде Декларация образец 7. В рубриката "Здравно осигуряване" на интернет страницата на НАП е поместена и информацията за попълване и подаване на декларация образец 7, както и образец на формуляра, който може да бъде изтеглен. Подаването на декларацията може да стане в офис на НАП, по пощата с обратна разписка или по електронен път чрез Персонален идентификационен код /ПИК/.

Електронната услуга "Плащания на задълженията към бюджета“, също е достъпна на страницата на Агенцията, като за извършените плащания чрез виртуалния ПОС терминал на НАП, не се удържат никакви такси. В условията на извънредно положение, от НАП Пловдив съветват гражданите, да използват всяка възможност за безконтактно обслужване.

Допълнителна информация относно здравния си статус клиентите на приходната агенция в Пловдив могат да получат на телефони: 032/935 719; 032/935 722 и 032/935 724, или на националния телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор. Автоматизираната справка за здравно осигуряване може да се ползва 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието.

Виж коментарите (0)

Още по темата (17088):
25.11.2024 Лекар посочи какво да правим за силен имунитет
25.11.2024 Експерт: Има много засилен интерес към назалната ваксина за деца
23.11.2024 Лекар: Сега върлува един много неприятен вирус
15.11.2024 Д-р Бацелова: Новият подвариант на COVID-19 e по-заразен, но няма повод за паника
14.11.2024 Лекар обясни защо мъжете карат по-тежко настинките и грипа
13.11.2024 Новият вариант на коронавируса ХЕС вече е в България, много е заразен
Още новини от Новини от Пловдив:
Пожар в Пловдив, горят къща и близките до нея постройки
Правителството взе важно за Пловдив решение
Какво е новото във фестивала "Златен ритон" тази година слушайте ...
Центърът на Пловдив се раздели с още една къща, вдигат кооперация...
Таксиметрови организации: Ще блокираме държавата за Коледа!
Шофьори на таксита протестираха в Пловдив


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).