Велоалеите в Пловдив са изпълнени според всички нормативни изисквания. Това означава и по-висока цена.
Самата им стойност зависи от направата на инфраструктура, пластове настилка, конструкция, тротоари, велостоянки, маркировка, знаци, карти, велосветофари, специална маркировка за преминаване през пътните платна.
Всичко това има своята себестойност. Това обясни ръководителят на Транспортния проект Борислав Кръстев по повод изказване на русенски зам.-кмет, че техните велоалеи са 3 пъти по-евтини от пловдивските, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
"Смятам, че крайният резултат е повече от задоволителен", коментира Кръстев.
Той посочи като пример за един от компонентите, изискващи по-висока цена червеният асфалт, който е близо 3 пъти по-скъп от черния. Но нормативното изискване и добрата световна практика е велоалеите да бъдат с червен цвят. Всеки изпълнител и възложител оттук насетне решава как да бъдат изпълнени алеите.
Кметът също коментира разликата в проектите и съответно цената между Пловдив и Русе:
"Нашите велоалеи са без аналог в цяла България и това може много лесно да се види. В Русе например част от трасетата просто са маркирани с боя, докато ние изградихме напълно нови велоалеи. Така че няма база за сравнение".