Стратегията, през която работи спеццентърът на ВиК- Пловдив, не е уникалност, по нея действат отдавна фирми- доставчици на услуги и продукти, които карат клиентите си да бъдат коректни. Приятният ефект от работата лесно се разчита в очите на момичетата в Центъра. Те са "въоръжени" с телефонни слушалки и монитор с прецизни актуални данни за абоната, с който се свързват. "Март е твърде далече, трябва този месец да направите частично плащане по дълга си, кажете кога ви е удобно и възможната сума, която ще внесете". Или: "Ама, господине, вие нали не сте забравили 9 месеца да си платите тока, защо пропуснахте и водата?". На такава императивна подкана трудно се устоява и това е тайната на стратегията.
"Ние тръгваме от убеждението, че никой наш абонат не е умишлено некоректен платец, нито отчайващо неплатежоспособен, за да потъне в задължения и да иска да е застрашен от съдебно преследване, коментира управителят на ВиК- Пловдив" Манол Генов. Екипът на Центъра ежедневно се убеждава, че тази оценка е работеща.
Общо 25 служители на новата структура във "ВиК"- Пловдив имат самочувствието, че топят дълговете на битовите абонати към фирмата. Самите те са стимулирани от системата да работят по-добре, на ежедневно табло за всяка една от тях се поддържат данни - колко абонати са обработени, какви ангажименти за плащане са уговорени и колко реални плащания са постъпили.
Телефонните екипи вече започват да покриват 12 часов работен ден. Затова, не се изненадвайте, ако, докато вечеряте, бъдете изненадани с телефонен звън, от който да разберете, че водата от каната или банята ви, не е безплатна, особено вече потребената.
Полезно е прихванатият вече абонат да е наясно, че щом веднъж е посетен заради водния си дълг на адрес и по телефона след това, с него дамите от Центъра на ВиК ще си общуват любезно и настоятелно, докато сам не си отдъхне, че вече не е некоректен длъжник. Ето как новата клиентска стратегия на ВиК Пловдив тръгва трайно да праща в миналото симпатичния възглас на абоната си "Ох, ама и водата ли да платя, не може ли другия път?".