Задължение на всеки потребител на вода, присъединен към "ВиК" ЕООД, гр. Пловдив, е да осигурява достъп до водомера си за отчет, да проверява ежемесечно сметката си и да я заплаща в зададения срок. При просрочване на задължението, Дружеството предприема спиране на водата или завеждане на дело. В тази връзка, потребителите трябва да се уведомяват за движението по партидите си и да предприемат действия по погасяване на задълженията си още в началния период на уведомлението за това, съобщават от "ВиК".
След процесът по уведомяване и изтичане на определеният срок за плащане, ВиК операторът предприема действия по спиране на водоподаването или завеждане на дело. Такива действия ще се предприемат и при просрочване на една фактура. След издаване на заповед за спиране, потребителят няма да има възможност за разсрочване, а ще трябва да заплати целия размер на задължението, обременено и с допълнителни такси. Дружеството подготвя за завеждане нови 4 850 съдебни производства, между които има и фактури за под 50 лв., изпълняват се заповеди за спиране както с монтиране на заключващи устройства, така и с по-тежка техника.
Потребителите могат да получат информация за цялостното движение и състояние по партидите си, както и допълнителна информация в специализирания "Център за обаждания" на тел. 032/605-660. Информация за начини на плащания и проверка на сметка могат да се извършат на официалния сайт на Дружеството www.vik.bg.