Вие питате, ние питаме! Отново за неволите с електронното таксуване
Серия от писма, касаещи електронното таксуване, изпрати редовен читател до редакцията на Plovdiv24.bg. "Здравейте, като продължение на неволите ми с електронното таксуване в градския транспорт на Пловдив Ви пиша отново. Днес (25 януари) около 10,10 часа се качих отново в автобус 18 и резултатът - "Идентифициране водач". Два часа по-късно, около 12,10 часа, автоматът на спирката на Военна болница не ми позволи да платя с банкова карта, а ми изписваше съобщение "Извадете картата" - очевидно отново има поставен предмет, който блокира и възможността за безконтактно плащане. В крайна сметка с монети се получи, но ако нямах у себе си? Друг е въпросът как му се маеха на билета в автобуса."
Наш репортер се свърза с ОП "Организация и контрол на транспорта". От Общинското предприятие коментираха, че са запознати с поставените проблеми и работят за тяхното своевременно отстраняване.
За да действа електронната система, шофьорите на градските автобуси трябва да се чекират в началото на работната смяна. Ако това не стане, от Центъра за управление на градския транспорт активират системата дистанционно, а в определени случаи за целта дори се изпращат екипи директно в автобусите. Констатирани са случаи, когато часове по-късно системата за електронно таксуване в някои от рейсовете отново се деактивира. Всичко това се наблюдава и контролира, при нарушение на поетите от превозвачите ангажименти се прилагат предвидените по договор клаузи, увериха от общинското предприятие. Конкретни проверки по сигнал на граждани се правят само след официално подадено писмено заявление.
От "Организация и контрол на транспорта" допълниха, че автоматите за продажба на билети по автобусните спирки работят, а ако някоя машина откаже, техническите екипи я поправят максимално бързо.