Кметът на Пловдив Иван Тотев застана пред камерата на Plovdiv24.bg за отговор на поредната поредица от въпроси на пловдивчани, постъпили в рубриката ни "Попитай кмета". Пловдивчани попитаха за неправилното паркиране, "синя зона", както и какво ще е бъдещето на тролеите.
По отношение на проблема с неправилното паркиране по пловдивските улици градоначалникът поясни, че на ден местната администрация съставя над 200 фиша, репатрират около 30 коли, 30-40 пък се сдобиват със скоби.
"Въпреки това пак се наблюдават голям брой нарушения като спирането на аварийни по новите булеварди. Това се дължи и на културата на шофиране в града на тепетата, но може да се разреши със законодателна промяна", смята градоначалникът. По думите му, ако се осъществи отстояваната от Сдружението на общините идея местните администрации да санкционират на база информацията от уредите за контрол, Пловдив ще реши проблема с трафика в частта му с нерегламентирано спиране, престой, минаване на червено и прочие.
"Дадат ли ни възможност да налагаме глоби с камери, проблемът с трафика в Пловдив ще се реши за 3-4 години", категоричен бе кметът. Трябва обаче да се помисли и за още промени. Така например да се завиши контролът при шофьорските курсове, да се направи регистър на инструкторите, да се повиши контролът на родители и чак след това идва намесата на местната власт и органите на реда.
Градоначалникът не пропусна да изрази мнението си по казуса с фалиралото дружество "Градски транспорт" на Ангел Батаклиев, както и проблема с опасните тролейбусни жици.
"За мен лично темата "Градски транспорт" на Батаклиев е затворена. С него продължават съдебните битки по няколко дела, междувременно тролейбусната мрежа остарява още повече, става опасна, но ако тръгнем да я махане, срещаме невероятен отпор. Свидетели сме по всякакъв начин да се протака този казус.
Ако можем да си изчистим града от жиците, ще е добре, а делата ще си ги водим. Голям проблем са", сподели кметът и посочи, че махането на контактната мрежа само по бул. "Христо Ботев" е струвало около 340 хил. лева. "Продажбата на "Градски транспорт" през 2005 година е огромна грешка. Тогава е бил на загуба, но не е мислено в годините напред", отчете Тотев.
"Аз лично не съм привърженик на тролейбусния транспорт. Според мен по-доброто решение са трамваите. Ще препоръчам в новия Общ устройствен план ОУП на Пловдив да се планира трамвайно шосе. Алтернативен транспорт на автобусите трябва да е трамваят, а не тролеят. Добър вариант е."
За "синя зона" пък коментира, че цена, която реално ще редуцира трафика в Центъра на града, трябва да е повече от 2 лева, но за да стане, трябва да има по-добър, сигурен и бърз градски транспорт, буферни паркинги, чиято цена да е по-ниска от тази в зоната и прочие.
Всичко, което кметът разказа - вижте в огромното интервю на Plovdiv24.bg.