Надлезът ще бъде изтеглен максимално близо до реката и ще върви успоредно на линията на подпорната стена, като се предвижда изграждане на нова подпорна стена. Отдолу между реката и бул. "Марица-юг" ще се оформи зелена ивица, а атрактивно осветление ще осветява вечер цялата конструкция под надлеза.
Движейки се по бул. "Цар Борис III Обединител" в посока север-юг към към Тунела с десен завой ще се слиза по "Марица юг" и след 250 метра ще се обособи кръстовище, от което с десен или ляв завой ще може да се продължи съответно към "Столипиново" или към Пешеходния мост.
По същия начин ще бъде организирано слизането - движейки се от запад на изток по самия надлез, когато той свърши, с десен обратен завой ще се слиза на "Марица юг". При движение от юг на север по бул. "Цар Борис III Обединител" с десен завой ще се завива покрай Водната палата и после с ляв завой ще се качва на надлеза. По този начин ще се осъществи разтоварването на потока от коли и от бул. "6 септември" той ще се прехвъли на "Марица юг".
Сега общината трябва да реши на каква височина съоръжението ще преминава над сега съществуващия мост, защото трябва да се има предвид, че в не чак толкова далечно бъдеще този мост ще се подмени с нова конструкция. Тя трябва да отговаря на няколко основни изисквания - едно от тях е да има две платна с по три ленти. Мостът е строен през 60-те години на миналия век и не може да бъде реконструиран в сега съществуващия си вид. Има нови евронорми, както и такива за земетръс и в момента той не може да бъде подсилен, защото няма да отговаря на тези норми.
За повече подробности чуйте прикачения аудиофайл с Маргарит Жипонов, представител на фирмата-проектант!