© | Край с на малките автобуси. Това е заложено в условията на новата обществена поръчка за 13-те автобусни линии (с номера 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222) от общинската транспортна схема на Пловдив, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Поръчката за възлагане на интегрираната услуга вече бе обявена веднъж, но заради обжалване бе стопирана, което от своя страна попречи въпросните линии да бъдат интегрирани подобаващо в системите по Транспортния проект.Изискванията към този, който бъде избран да обслужва пловдивчани през следващите 10 години по тези линии, ще са за 118 минимален общ брой автобуси, половината от които да са подходящи за хора с двигателни проблеми. Всички автобуси трябва да са с над 50 места общо стоящи и седящи. Задължително изискване е поне половината да са с над 70 места. Колите трябва да са от клас I и II според изискванията на Закона за движение по пътищата.
Важно е, че всички те трябва да са с екокатегория Евро 6 или съответстваща й такава; всички автобуси трябва да с дата на първа регистрация не по-рано от 1 януари 2014 година и не на последно място - всички трябва да с изправни климатични системи, обхващащи целия салон.
Ще бъде избран този превозвач, който събере най-много точки (от максимален брой 100), офертите ще се отварят в края на ноември. Превозвачите се задължават да оборудват автобусите със собствени GPS устройства, съвместими с изградения център за мониторинг и контрол на Организация и контрол на транспорта, което ще позволи обхващането на всички коли в градския транспорт от системата за управление на трафика.
Изборът на изпълнител ще даде възможност за пълното въвеждане на електронното таксуване и системата за управление на автопарка, ще предоставя пълна информация за пътуването по всички линии, ще позволи да се извърши избор на маршрути, намаляване чакането по спирките до минимум, ще улесни прикачването, посочват от Общината, която е възложител на услугата. Стойността на тази поръчка е 36 925 432 без ДДС. |