Кои са плюсовете на пловдивския транспортен проект?Plovdiv24.bg попита зам.-кметът по транспорт Златин Велев.
"В Пловдив ситуацията с градския транспорт е много по-различна в сравнение с останалите градове, където са реализирани подобни проект", коментира за читателите ни той.
"При нас превозвачите са изцяло частни. За съжаление нямаме общински превозвач. Това си има плюсовете и минусите. Така например без инвестиции от страна на Общината имаме най-новия автопарк в цялата страна като средна възраст. Включително и автобусите, за които получаваме най-много оплаквания, че са малки, че са високи, че спират рязко, и те са с много висок клас - Евро 5 и Евро 6. Освен всичко тези автобуси се използват само там, където пътникопотокът е по-голям, което е оправдано от финансова и от екологична гледна точка", обясни още Велев. "В почивен ден, когато в определено направление се возят средно между 5 и 10 пътника, няма оправдание да бъдат пуснати големи автобус, които изразходват повече гориво, генерират повече разходи."
За максимално удобство на пътниците пък се готвятсериозни промени - въвеждане на 5 нощни линии (до 24 часа).
"Всички анализи и сигнали, постъпващи в Общината показват, че това е необходима мярка", заяви кметът по транспорт. По думите му (а и както Plovdiv24.bg върви информира своите читатели) в момента се обсъждат автобусите по линии 1, 6, 12, 21 и 44.
"Надяваме се така да обхванем Централната градска част към всички райони на града", коментира Велев. "Вече получихме няколко писма, потвърждаващи тази нужда от предприятия, работещи на смени."
Друга добра новина е предстоящото преразглеждане разписанията на автобуси там, където интервалите са големи и хората чакат дълго. Планът е е в работните дни интервалите да се сгъстят между 9 и 15 минути (за различните линии), разкри Велев.
Защото е важно в автобусите да се използват от повече пътници, защо общината се е отказала от планове да съкращава линии и още - чуйте в интервюто на Plovdiv24.bg.