Вижте кои са плюсовете на пловдивския транспортен проект (част 3)

Автор: Мариана Панчева
Коментари (2)
09:25 / 02.02.2018
7691
Кои са плюсовете на пловдивския транспортен проект?Plovdiv24.bg попита зам.-кметът по транспорт Златин Велев.

"В Пловдив ситуацията с градския транспорт е много по-различна в сравнение с останалите градове, където са реализирани подобни проект", коментира за читателите ни той.

"При нас превозвачите са изцяло частни. За съжаление нямаме общински превозвач. Това си има плюсовете и минусите. Така например без инвестиции от страна на Общината имаме най-новия автопарк в цялата страна като средна възраст. Включително и автобусите, за които получаваме най-много оплаквания, че са малки, че са високи, че спират рязко, и те са с много висок клас - Евро 5 и Евро 6. Освен всичко тези автобуси се използват само там, където пътникопотокът е по-голям, което е оправдано от финансова и от екологична гледна точка", обясни още Велев. "В почивен ден, когато в определено направление се возят средно между 5 и 10 пътника, няма оправдание да бъдат пуснати големи автобус, които изразходват повече гориво, генерират повече разходи."

За максимално удобство на пътниците пък се готвятсериозни промени - въвеждане на 5 нощни линии (до 24 часа). 

"Всички анализи и сигнали, постъпващи в Общината показват, че това е необходима мярка", заяви кметът по транспорт. По думите му (а и както Plovdiv24.bg върви информира своите читатели) в момента се обсъждат автобусите по линии 1, 6, 12, 21 и 44.

"Надяваме се така да обхванем Централната градска част към всички райони на града", коментира Велев. "Вече получихме няколко писма, потвърждаващи тази нужда от предприятия, работещи на смени."

Друга добра новина е предстоящото преразглеждане разписанията на автобуси там, където интервалите са големи и хората чакат дълго. Планът е е в работните дни интервалите да се сгъстят между 9 и 15 минути (за различните линии), разкри Велев.

Защото е важно в автобусите да се използват от повече пътници, защо общината се е отказала от планове да съкращава линии и още - чуйте в интервюто на Plovdiv24.bg. 

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (2)

Още по темата (1113):
24.11.2024 Мнение: Пловдив е страхотен град, но градският транспорт не става
18.11.2024 Новият заместник-кмет на Пловдив с ключов първи ход
18.11.2024 Шефът на "Тикси": До края на годината електронно таксуване в
автобусите
18.11.2024 Кметът на Пловдив плати 3 билета за градския транспорт по 3 различни
начина
18.11.2024 Новите карти за градския транспорт в Пловдив ще бъдат персонални
18.11.2024 Ерол Садъков е новият заместник-кмет по транспорт в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Неприятна изненада в петък сутрин за хиляди пловдивчани
Камера е заснела инфарктната ситуация, при която едва не загинаха...
Пловдив се размина с голяма трагедия, само господ спаси тези учен...
Пускат влаковете под новия Бетонен мост тази вечер
Криминално изкопаната глава от Епископската базилика е уникат, не...
Предложиха един от най-големите заводи край Пловдив да стане държ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).