"Шофьорите на тези превозни средства не дължат такса за престой в "Синя зона", ако са в близост до колонка за зареждане и са в режим на зареждане. В последствие, при по-голямото навлизане в употреба на електромобили, ще предложим в "Синя зона" собствениците им изобщо да не заплащат такси", обясни тогава зам.-кметът Александър Държиков.
Очаква се монтажът на съоръженията да започне през месец март.
Припомняме, че Plovdiv24.bg следи активно темата. На 8 май 2012 г. ви показахме как изглежда и функционира един туристически електроавтобус. Акцията в Цар Симеоновата градина се проведе във връзка с инициативата на Община Пловдив и Съюза на ландшафтните архитекти - "Седмица на зелената система".
"Това е 100% електроавтомобил, който се захранва или от електрическата мрежа от 220 волта, или със соларни панели. Във вида, в който е, а именно открит е изключително подходящ за месеците от май до септември. Разполага с 14 места. С едно зареждане се изминават средно 100 км, наличието на соларни панели увеличава пробега, а стойността му е около 20 000 лв.", разказа тогава пред репортер на сайта Борис Червенков, представител на фирмата, сглобяваща моделите.
Той допълни, че електроавтобусите може да заместят автобусите, обслужващи масовия градски транспорт в градовете, който изхвърля много вредни емисии и замърсява околната среда, но това е решение, което трябва да се вземе от ръководствата на общините.
Вече е влязла в сила употребата на електровозилата като атракциони. Пример за това е Бургас, където такъв туристически електроавтобус се движи в Морската градина и изминава маршрут от 5 км.
В бъдеще ще има зарядни станции и по магистралите, но при тях този процес ще изисква много по-кратко време", разказа още Червенков и уточни, че засега хората купуват електроавтомобили, пригодени за градски условия, които развиват максимална скорост 60 км/ч.