Водка, цигари и чалга срещу политиците
Поне от 20 години досега не се е случвало 2 седмици преди избори на билбордовете на Сточна гара да няма лица на политици. Може би най-скъпата външна реклама в града е предплатена от рекламодатели на водка, цигари и чалготеки. Подобно е положението и на други оживени кръстовища. Тук-таме може да се види призив да се гласува за една или друга партия.
Първите налепени плакати пък стоят на местата си почти седмица. Вероятно плакатната война ще започне малко по-късно. А, дай боже, тази година партиите да са поумнели.
По всяка вероятност големите партийните щабове са решили, че нещата вече са решени и не си дават много зор. Тези партии, които са на ръба на влизането в парламента, проявяват повече активност.
Някои се оплакват от липса на пари, други - като БСП - обявиха, че разчитат на агитация "от врата на врата". Въпросът е обаче дали на срещите с избиратели не се отзовават най-вече твърдите ядра. И така вместо от "врата на врата" да се получи "да навием навитите".
Все по-строгият контрол над партийните харчове тази година, особено на тези за медии, води не до контрол над финасирането, а до изкривявания на кампаниите.
Щабовете в София консумират огромна част от допустимите средства и оставят подразделенията по места да се оправят сами.
"Неочаквано получихме няколко дарения - призна един пловдивски партиен лидер, - но тъй като в София са изпълнили лимита за медийна реклама и не можем да издаваме фактури, имаме само един изход: да тръгнем да купуваме гласове в Столипиново. Нямахме намерение да го правим, но ето, че се налага."
Източник: ПОТВ