През седмицата отвори врати хипермаркет "Карфур" в МОЛ "Галерия". Веригата е популярна с ниските си цени на хранителните и всякакви други стоки, които предлага.
С отварянето си "Карфур" влезе в пряка конкуренция с друга "евтина" верига "Кауфланд".
Пускайки уникални промоции през седмицата, двете вериги влязоха в ожесточена конкуренция за привличане на хората от крайните квартали, пенсионерите и околните села. Средностатистическият пловдивчанин мисли за здравето си и няма да си позволи да си купи кисело мляко от 5 стотинки или банани от 80 стотинки, защото това са цени на продукта много под себестойността му и дори тези продукти да са си наред, много от хората не смеят да рискуват.
Все пак двете вериги намериха своите клиенти и настана стълпотворение на възрастни хора, роми както и средностатистическия пловдивчанин, който реши поне да разгледа новия магазин.
Като всяка война и тази между двата хипермаркета взе своите жертви. Репортерска проверка на пазарите, където се продават пресни плодове и зеленчуци, с местен произход, вече няколко сергии са затворени.
Продавачите коментираха огорчено, че няма как да се борят с вериги които продават под производствената цена на продукта. "Киселото мляко няма да го коментираме, 5 стотинки не струва дори само пластмасовата кофичка, какво остава за съдържанието в нея. "Ние купуваме бананите от борсите по 1.20-1.50 лв, няма как да ги продаваме по 80-90 стотинки както правят в момента големите хипермаркети. Краставиците, хубави, български ги взимаме на 1.50-1.80, а там се продават на 1.00 лев. Положението с доматите е същото. Никой не се интересува, че продуктите които ние продаваме са брани вчера и знаем къде са произведени", коментираха огорчени търговците, които осъзнават, че ако тези промоции продължат дълго, ще трябва да си сменят работата.
Ясно е, че двата хипермаркета не могат да поддържат вечно подобни цени и в един момент ще ги нормализират. Лошото е, че до тогава алтернативата им, в лицето на пазарите с прясна стока, може да изчезне.
Скоро подобна гледка с прясна стока по пазарите, може да остане само спомен / (с) ПОТВ
Работя близо до Четвъртък пазара. Нали се сещате, че за кило домати и две краставици няма да бия път до Карфур или Кауфланд. Истината е, че кризата е повсеместна и ще удари всички. А търговците на пазарите няма защо да мрънкат - и без това така безбожно надуха цените по Великден, същото ще се случи и на Гергьовден, нормално е след празник потреблението да се свие. Освен това, по-голяма част от търгуващите по пазарите са прекупвачи, а не производители. Саморъчно написаната табела "произведено в .....", бучната върху щайгата със зеленчук нищо не означава. Всеки един от потребителите е бил мамен и с грамажа и с качеството, и с произхода на стоката. А наличието на повече магазини е полезно - конкуренцията регулира цените на пазара.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.