Етичен кодекс, който да регулира отношенията между шофьорите от градски транспорт и пътниците, са разработили служителите на столичния Център за градска мобилност.
Plovdiv24.bg попита зам.-кмета по транспорт на Пловдив има ли резон за подбен Кодекс и в града под тепетата.
"Като цяло ситуацията в Пловдив е по-различна", обясни
Златин Велев. "Ние работим с частни оператори, които обслужват линиите на градския транспорт."
По думите му правата и задълженията на пътниците са описани в специална общинска наредба. От друга страна, самите фирми също си имат разписани правила за поведение на своите служители, а когато се констатира дадено нарушение, Общината санкционира превозвачите.
"Регламентите ни не са лоши, просто трябва да се спазват", категоричен бе Велев.
Така например той припомни на пловдивчани, че по правило пътниците не трябва да влизат в разговор с водачите, освен ако не е от изключителна важност.
"Понякога се случва пътниците да влизат в лошо настроение и да обвиняват шофьорите и кондукторите, без последните да имат някаква вина, има го естествено и обратния момент", коментира Велев.
"Но разговори от сорта на защо е закъснял и откъде е минал не трябва да се водят".
Припомняме, че с новите договори с превозвачите, които трябва да бъдат избрани за 13 линии от градския транспорт се повишат и изискванията. Предвижда се договорите да включват клаузи за санкции в размер от 300 до 5000 лева за редица нарушения.
Наказанията ще са за пропускане на спирка, за нарушаване на транспортната схема, за неработещи климатици и отоплителни системи, за неподдържани помещения и дори лошо обслужване.