Белащица поиска да се отдели от община "Родопи" и да се присъедини към Пловдив като квартал, запазвайки статута си на село и кметство. Инициативният комитет "Стоп на кариерата в Белащица" стартира информационна кампания за предимствата да стане част от втория по големина град в България. В интервю за Plovdiv24.bg общинският съветник от ОбС - Родопи Лидия Гимишева и общинският съветник от ОбС - Пловдив Константин Георгиев обясниха мотивите.
"От 4 години се борим срещу кариерите над Белащица, този ежедневен тормоз - взривяване на камъни, движение на камионите. През последните две години постоянно получаваме обещания от кмета на общината и цялото ръководство на община "Родопи", че застават зад нас, че ще реши проблема, но в крайна сметка стана ясно, че това са едни голи приказки, че желание за активни дейности липсват. Те доказаха, че са неспособни да се грижат за населението на Белащица" - каза Лидия Гимишева.
Проблемите на населеното място са много - няма редовно сметосъбиране, няма редовен транспорт за учениците, които учат в Пловдив. Местната власт не може да защити здравето и живота на хората, липсват каквито и да е инвестиции в това населено място, което пълни бюджета на общината, изброява Гимишева.
Почти цял месец жители на Белащица протестират и не пропускат тежкотоварни камиони да минат през селото.
"С всеки изминал ден тези хора стават все по-нагли. Имаше много сериозен инцидент на блокадата - представител на единия концесионер блъсна с автомобила си човек от протеста, който беше откаран с линейка. Кметът на "Родопи" иска от нас, Инициативния комитет, да поемем лична отговорност, понеже затварянето на пътя и спирането на камионите щяло да наруши икономическите интереси на тези фирми и ние да поемем ангажимент, ако има санкции спрямо общината, ние да ги поемем. Той сега трябваше ли да поеме ангажимент, ако с този човек се беше случило нещо лошо? Той да влезе в затвора, вместо шофьора?" - каза Константин Георгиев.
Като проблем Георгиев изтъкна, че никой от община "Родопи" не си е направил труда да въведе обходния път в експлоатация. Пътят е построен с кредит, изтеглен през 2005 г. и платен от населението, но досега няма Акт 16.
Протестите ще продължат, докато концесионерите не се откажат да возят материал.
Инициативният комитет започва информационна кампания сред населението на Белащица за предимства и недостатъци от отделянето. Ще бъдат организирани срещи с експерти от данъчна служба Пловдив, които ще обяснят на хората, че няма да се случи тиражираното от кмета на "Родопи" вдигане на данъците, тъй като промилите в община "Пловдив" са по-ниски и данъчните оценки няма да се променят, защото населеното място ще остане категория "село".
Още за кариерите над Белащица и какви стъпки за присъединяването към община Пловдив се предприемат - гледайте в прикаченото видео!