ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
За да няма неясноти: Всичко за "Модър - Царевец" тук! | ||||||
| ||||||
- Днес беше направена първа копка на проекта "Модър – Царевец“. Какво точно включва той? - Обхватът на проекта "Модър – Царевец“ е от бул. "Хаджи Димитър“ до ул. "Коматевско шосе“. Ще се изпълнява на три подетапа. Днес направихме първа копка на първия етап, който смятаме да реализираме – от "Коматевско шосе“ до жп прелеза. Знаете, че тук сме тясно свързани с южния канализационен колектор, който минава по цялото протежение на "Модър – Царевец“. Изцяло сме зависими от тях, защото изграждането на водопровода и колектора е в проекта на южния канализационен колектор на ВиК. Т.е. те трябва да тръгнат и ние да работим успоредно с тях. В този обхват предвиждаме улица "Модър“ да бъде удвоено платното. То ще бъде две по 7.50 метра плюс разделител от 2 метра и тротоари от двете страни. Планираме в западната част да има и велоалея, която да развие веломрежата в град Пловдив. Нашето виждане е на по-късен етап тя да продължи през булевард "Александър Стамболийски“ след реализирането и удвояването му в годините напред и да се свърже с "Цар Симеон“ в "Тракия“. Вторият етап, през който успоредно ще върви строителството на някои от елементите, е от бул. "Хаджи Димитър“ пак до прелеза. Специално за велоалеята също ще се предвиди на този етап развитието й към "Пещерско шосе“ и бул. "Свобода“, тъй като там имаме готови проекти. Имаме готови технически проекти за рехабилитацията на бул. "Хаджи Димитър“ и за удвояването на ул. "Царевец“ до бул. "Свобода“. По ул. "Царевец“ имаме няколко отчуждения, по които се работи в момента и се надявам до средата на годината да приключим. След това ще търсим пари за реализирането на този участък, който е независим от "Модър – Царевец“, но, тъй като това е всеобхватен проект, започваме от една част и имаме стратегия за неговото развитие в перспектива. Ще бъдат направени от страната на район "Западен“ две локални платна към болница "Каспела“ по улица "София“ на запад и на изток към жилищните сгради. Ще бъде направено кръстовище на ул. "Колхида“, което да обслужва Транспортна болница от западна посока и в източна – жилищните сгради, Бърза помощ и т.н. - Кръгово или обикновено кръстовище? - Четириклонно кръстовище ще бъде, не кръгово. Това, което показвам, е идейна разработка. Строителното разрешение е издадено на идейна фаза. Всяка една фаза ще бъде разработена и съгласувана с експлоатационните дружества. Това е много важна част от средния ринг на Пловдив, която ще разтовари много сериозно движението между районите "Южен“ и "Западен“ и с тази част – средния ринг в западна посока, ние започваме един мащабен проект, който имаме идея да завърши с построяването на мост над Марица – между бул. "Копривщица“ и бул. "България“. - Реално какво точно и буквално от утре какво ще се прави? - От утре започва разчистването на терена, там, където са отчуждени териториите в новоизграждащото се западно платно до Транспортна болница. Има постройки на някои отчуждени територии, които трябва да бъдат съборени, да се подравни пътното легло, да започнат изкопите за сградните водопроводни и канализационни отклонения, да се започне да се прави изкопа за газификация, защото районът тук е снабден с много комуникация – освен канализационен колектор, има и напорен водопровод чугун, който е Ф 500, има и друг по-малък водопровод за обслужване на сградите, има газификация, има интернет и кабелни проводи. Сложен е проектът от тази гледна точка, но минимално щадящо и там където е възможно да работим, ще работим навсякъде докато тръгне южния канализационен колектор. - Съгласувани ли са дейностите по този проект с ВиК и южния колектор? - Проектът на идейна фаза е съгласуван с всички експлоатационни дружества. Доколкото съм запознат, вече е избран изпълнител за южния канализационен колектор. Разговаряли сме с управителя на ВиК г-н Николов, с който сме се разбрали те да минат и след това ние да довършим нашите строително-ремонтни дейности. - Кметът днес каза, че ще се започне от южната страна, т.е. от ул. "Модър“? - Ще се започне от южната част на линията, но платното, което ще започнем, е в западната част. По него няма да минава транспорт, защото то не е изградено. Няма да създаваме дискомфорт за хората, защото те ще минават по съществуващото трасе на този етап. Всички дейности, които можем да извършим по нашия проект, без да засягаме територия, в която ще минава южния канализационен колектор, за да можем да не разкопаем и да го оставим, защото там не знаем колко ще продължи процедурата – може да се обжалва и да продължи с месеци обжалването. - Какво се случва с пасарелката и хората как ще преминават? - Проектът затова е на етапи, като първите два – на юг и на север от пробива, ще се работят без да засягаме пасарелката. Така гражданите ще могат да минават през нея. В третия етап, когато започнем същинския подлез, тази пасарелка ще бъде премахната и ще бъде затруднено движението на пешеходци в тази зона, но ще помолим гражданите за няколко месеца да ни простят това прегрешение, за да можем да изградим проходите заедно с асансьорите. Успоредно на трасето ще има проходи, подлези, в които ще бъде пешеходното движение, съответно със стълбища за инвалиди и асансьори, за да отговорим на нормативните изисквания за достъпна среда. - Колко метра надолу ще се слезе? - Повече от 10 метра ще бъдат шлицовите стени в тази зона. Сериозен проект е. Пробивът е направен в зоната на жп линията, ние ще го надградим в зоната, където ние сме собственици. Същинският пробив с бетонната плоча е реализиран по проект на НКЖИ. Ние ще го развием в двете посоки с шлицови стени и с пробива в нашия проект и ще свържем двата проекта. Т.е. когато е правен, основната конструкция под линията е направен и е зарит. Ние ще разкопаем, ще удължим в двете посоки и ще направим пътното платно за преминаване на автомобили и съответно – подлезите за пешеходци, заедно с асансьорите. - Наши читатели питат ще се реализират ли проектите за свързаните с пробива бул. "Хаджи Димитър“ и ул. "Царевец“, тъй като от години се чака техния ремонт и разширение? - Нашата идея е след като завършим "Модър – Царевец“ да продължим развитието на този проект с рехабилитацията на бул. "Хаджи Димитър“ и удвояването на ул. "Царевец“, като пресичаме бул. "Пещерско шосе“ и стигаме чак до бул. "Свобода“. Казах ви, че имаме проектна готовност, трябва да минат отчуждения на няколко имота. Проектът "Модър – Царевец“ ще се реализира 3 години не защото технически не е възможно да стане за по-кратко време, а защото сме притиснати от финансирането. Разсрочили сме го за 3 години в бюджета, тъй като на този етап планираме да бъде реализиран изцяло с бюджетни средства. Естествено, ако Общински съвет ни разреши и ни даде мандат да изтеглим кредит можем да го направим и с ускорени темпове, но това вече е решение на Общинския съвет. - По етапи кое колко ще струва? - Стойността на обекта е 11.5 млн. лв. с ДДС. Финансирането го планираме в 3-годишен аспект, като тази година предлагаме на Общински съвет да бъде одобрени 4.5 млн. лв. за първия етап, т.е. за строително-ремонтни дейности по ул. "Модър“. Ние ще продължим чисто физически и в другите зони, нищо че няма да бъде осигурено финансирането, защото не може да прекъснем строителния обект. Строителят също е наясно, че плащанията ще бъдат извършени в този период от 3 години на части. За другите етапи не мога да кажа колко ще струват, тъй като разработката е цялостна. Проектът е на инженеринг и има някои неща, които ще се променят в движение, но планираме с тези средства от 11.5 млн. да завършим целия обект. - В общата сума предвидени ли са така наречените 10% за непредвидени разходи? - В този проект непредвидените са по-малко. Когато се правят проекти на инженеринг не може да предвидим непредвидени разходи, тъй като при инженеринга проектирането върви успоредно със строителството. Така че ние имаме една макрорамка от 11.5 милиона, в която трябва да се вмести строителя според нашите изисквания. Надявам се, че той си е направил разчет да направи целия обект в обхвата от "Хаджи Димитър“ до "Коматевско“. - Ще има ли спирки за градския транспорт? - Транспортната схема ще се развива в тази част и ще могат да преминават автобуси от градския транспорт. Предвидили сме няколко спирки, които се виждат на графичната част – на ул. "Царевец“, преди и след прелеза и на ул. "Модър“. - Отчуждителните процедури завършени ли са? - В обхвата на проекта са завършени. - По продължението, по бул. "Александър Стамболийски“, не се работи, така ли? - Мислим за удвояването на целия булевард "Александър Стамболийски“, но тук ще е малко по-сложно, защото има повече имоти за отчуждаване. По тази тема работи колежката Балчева. Идеята на ръководството е "Александър Стамболийски“ също да бъде удвоен – от "Коматевско“ до връзката му с "Цар Симеон“, с големия жп надлез, който ще бъде построен, в "Тракия“, за да се затвори самия ринг на града. Каквото и да е, не можем да работим без да минат ВиК, без южния канализационен колектор. Това ни е план – успоредно с работите, които ще се осъществяват по "Александър Стамболийски“ за канализационните колектори на южния обходен колектор, ние да започнем с планирането и проектирането на "Александър Стамболийски“ в удвоения си габарит. - В първата част, по ул. "Модър“, не сте ли "вързани“ пак с ВиК? Първо те да минат и после вие? - Точно така. Затова ще работим по платното, по което няма канализация. По цялото протежение на проекта ще работим там, където няма колектор. Когато те минат, ние продължаваме с пътното легло, за да завършим проекта. Там, където е възможно да работим без да си пречим, ще го направим. |
Още по темата: | общо новини по темата: 277 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/47 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 27.01.2021 г.
-1
на 07.01.2021 г.
-2
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Роден е на днешния ден през 1979 г., наскоро призна за голям порок
16:44 / 30.11.2024
Дъщерята на Боби Михайлов и Мария Петрова - голяма красавица
20:32 / 01.12.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Някои от най-трудните думи за писане в българския език
10:39 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета