![](https://i.id24.bg/img/spacer.gif) © Plovdiv24.bg | Какви са най-актуалните новини по проекта за пътя Пловдив - Асеновград и на какъв етап е големият проект за Околовръстното шосе на Пловдив Plovdiv24.bg разговаря с областния управител на Пловдив Здравко Димитров. По негова инициатива всяка седмица се провеждат срещи за изчистване техническите проблеми и пропуски, които трябва да се решат, за да може Асеновградско шосе да бъде завършен качествено и в срок.
"Един от основните проблеми с трасето Пловдив - Асеновград бе проектирането и изграждането на локални платна и кръгови кръстовища, невключени в първоначалния проект. Те обаче са необходими, за да се избегнат неудобствата собствениците на имоти до шосето и да се отговори адекватно на желанието на гражданите и бизнеса, които се нуждаят от нормален достъп до обектите, разположени в близост до пътя Пловдив Асеновград", коментира Димитров.
По думите му предстои възлагане и проектиране на локалните платна с входове и изходи до съществуващите в момента обекти и бензиностанции, както и допълнителни кръгови кръстовища, които да направят връзка с населените места. "Трябва да се предвиди коригиране и реконструиране отводнителните и напоителните канали, изградените от ВиК, БТК и ЕВН "Електроразпределение - Юг" мрежи, които минават през трасето", посочи още областният.
Що се отнася до Околовръстното шосе и Югоизточния обход, то Димитров съобщи, че в момента правителството е осигурило средства за проектиране на двата обходни пътя на Пловдив, а средствата за реконструкция на Околовръстното и Югоизточната дъга ще бъдат предвидени, след като бъде внедрена тол системата. "Тези дни бе осъществена работна среща в АПИ, на която обсъдихме проектите за Околовръстното шосе и Югоизточния обходен път. На нея присъствах аз, кметът на Община Пловдив, Родопи и Марица, както и представители на КЦМ, архитекти и експерти. Стана ясно, че е необходимо да се доработи планът за Югоизточния обход, за да се добавят локални платна и пътен възел за изход от ул. "Недялка Шилева", след което Община Пловдив ще представи проекта в АПИ.
Проектът за Околовръстно шосе също трябва да бъде допълнен с локални платна, осъществяващи връзка с околните територии и ново кръгово кръстовище", разказа Здравко Димитров. Към момента обаче пред проектантите има сериозно предизвикателство, тъй като трасето пресича съществуваща инфраструктура - жп линията на КЦМ, кръстовището на Първенец и "Коматево".
"Ще се търси решение за пътните връзки и отбиването на главния път при квартал "Коматево" в посока към Родопите, поради съществуващия ОВОС", посочи той. "Идната седмица свиквам нова среща с представители на КЦМ, НКЖИ, архитекти и инженери, за да разрешим и тези проблеми." |