"Става дума за всички фирми - от най-дребния търговец до големите предприемачи. Всички те сега плащат 35 пъти по-висока такса смет от гражданите, а на практика няма как да произвеждат 35 пъти повече боклук", каза още тя. Този браузър не поддържа видео елемента.
За пореден път Дани Каназирева обясни, че таксите в Общината се определят безобразно и произволно, а всъщност в закона за местни данъци и такси ясно е казано, че те трябва да покриват само и единствено разходите на администрацията по предоставяната на хората услуга. В тази връзка тя ще поиска да получи доклад за разходите, включени в определянето на такса "смет".
Експерти от "Съюз за Пловдив" са намерили смущаващи моменти във формирането на план-сметката за чистота. Според тях няма ясен критерий, който да определи колко контейнера за отпъдъци трябва да има в града.
"Сметката е сравнително проста. Пловдив изхвърля около 100 000 тона боклук на година, което прави 274 тона дневно. Ако всеки съд събира половин тон и контейнерите се изпразват всекидневно, са необходими 548 съда. Ако се събират на два дни - това означава 1100 контейнера. В същото време в града има поставени над 4500 съда, които могат да съберат над 2000 тона отпадъци. Това налага извода, че или колите минават 1 път седмично, а отчитат ежедневни курсове, или минават ежедневно, без да събират отпадъците", поясни тя.
"Трябва да се опишат маршрутите на сметоизвозването до Цалапица и до Шишманци в километри, да се определи колко плаща общината на километър, след което да се умножи по общия брой на маршрутите за ден и за месец и така ще се получи сумата за план-сметката по показател сметоизвозване", категорична беше Каназирева.
Още по темата (4): | |