Забавянето при обявяването на конкурса за 16 линии от масовия градски транспорт може да доведе до невъобразим хаос и значителни финансови щети, прогнозира пред
Plovdiv24.bg управителят на "Хеброс бус"
Веселин Дошков. Както сме писали неведнъж, договорът на 16-те линии изтича в края на месец март и за да няма проблем, дотогава трябва да е финализиран и новият конкурс, което много трудно би могло да стане на практика.
Тъй като всяка от процедурите изисква време, а и е твърде възможно да има обжалвания, е напълно реално през април тези линии да бъдат обслужвани незаконосъобразно. В чл. 29 от Наредба N 2 на Министерството на транспорта са заложени четири случая, в които по разпореждане на областния управител кметът има право да възложи без конкурс обслужване на линиите за срок до 6 месеца. Забавянето на обявяване на такъв обаче не фигурира сред тях и тъй като градът не може да се лиши от толкова много линии, единствената алтернатива е кметът да бъде принуден да подпише договор без правни основания.
Всичко това, заедно с неяснотите при разпределяне на субсидии и компенсации, би било твърде лесно атакуемо в съда и може да нанесе значителни финансови щети, коментира Дошков. Според него забавянето се прави от собственика на "Градски транспорт"
Ангел Батаклиев, който, в качеството си и на общински съветник, използва всички механизми за натиск над колегите си с цел промяна на конкурсните условия в негова полза.
Дали мрачните прогнози ще се сбъднат или конкурсът ще се вмести в зададения срок, предстои да разберем. Как ще се разпределят линиите, за които към момента информацията е, че ще бъдат предложени в два пакета по 8, също.