Истинският бум на хранителни хипермаркети и търговски центрове в Пловдив тепърва предстои, научи репортер на Plovdiv24.bg.
Направихме проучване за състоянието на търговските центрове в града и какво предстои да бъде построено.
Градът е пренаситен от хипермаркети и търговски площи и прибавяйки новите, се очертава битката за пловдивския клиент да е жестока. Тя практически вече започна, подеха я от Кауфланд, под чиято шапка е и Лидл. От фирмата смятат да построят два хранителни магазина зад Първо РПУ в "Южен", на булевард "Македония". Самият булевард обаче все още не е довършен и не е предвиден в бюджета скоро. Това принуди Кауфланд и Лидл да инвестират близо 2 милиона евро, за да довършат булевард и по този начин да осигурят достъп до търговските си обекти.
Лидл се предвижда да изникне още на бул."Освобождение", бул."Пещерско шосе", ул."Копривщица".
Една от най-популярните, но и често компрометирана заради качеството което предлага, хранителна верига Билла ще разшири обектите си в борбата си за надмощие на пловдивския пазар с още един обект, който е предвиден в МОЛ "Марково тепе", но предвид огромните проблеми около строителството на търговския център, няма да е странно ако мястото бъде сменено.
Очаква се в Пловдив да стъпят и веригите Пени и Плюс.
Plovdiv24.bg се добра до пълния списък с обекти, които се намират в Пловдив, строят се или предстои да бъдат построени:
ТЪРГОВСКИ ЦЕНТРОВЕ: 1. ГРАНД - ул."Кап.Райчо" 2. МОЛ-Пловдив - бул."Свобода" 3. МОЛ-Марково тепе - бул."Руски" - в строеж 4. МОЛ-Галерия - ул."Радко Димитриев" 5. Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе" 6. АЙНКАУФС-ЦЕНТЪР ПЛОВДИВ - бул."Найчо Цанов"- в проект
Колкото повече толкова повече,нищо, че заплатите са по 200лв. все пак е по добре отколкото нищо.Такива са ни управниците такъв ни е стандарта,такава ни е минималната работна заплата върху която чуждите инвеститори се стремят да реализират печалби.Да се надяваме, че нещата ще се подобрят ,все пак колкото е по голяма конкуренцията толкова предлагането е повече и цените са по ниски .Това ще осигури работа и за строителите поне за някои от тях защото не всеки може да се вреди да строи хипермаркет.Все пак да се надяваме на по добро - идва лято!
Сергии, сергии ... пардон щандове, а кой ще произвежда това дето ще го продават там? А, да то ще идва внос. Ае да ги и "инвеститорите", барем едни дърводелски цех, или обущарница да бяха открили та да има полза някаква, а то лабиринти пълни с боклуци и даже цените навсякъде им са еднакви.
До колкото знам и Пикадили ще има във всеки квартал самоче по малки и другата сръбска верига "Темпо" пак на Пикадили - Темпо е огромен колкото Метро,такаче магазини бол само да има кой да влиза в тях.
Бум на хипермаркети и търговски центрове ,но какъв процент от тях са в централната част на Пловдив-Грант,Мол-Марково тепе ,ако изобщо стане клон на Билла,Сани -това са 3 от 31 = по-малко 9,8 % ,а тук живее основната маса от населението на града.
Ти в центъра къде искаш точно да се построи магазин от подобен род? На тепето отгоре или на мястото на градината в центъра? Настроиха половината цвнтър с безмислени сгради, до които така или иначе нямаш достъп, защото няма къде да спреш, а ако си намериш място, получаваш паяк, надраскване на вратите или стикер от общинска охрана. Не е само да построиш един такъв хипермаркет - трябва да се помисли за потока от коли, доставките, камиони, паркинг за клиентите... Аз на Марково тепе - мол-а, не разбрах откъде ще се захожда за към паркинга? Ако се влиза от малката отбивка, която е пред Лайпциг... А Галерията - егати тъпия паркинг... да не говорим, че на първото ниво на входа имаше една ламарина, която някой я е отнесъл..
принципно погледнато, в това няма нищо лошо. но... за да бъде и в действителност така, не трябва само да откриват различни хипермаркети. необходими са и работни места за пловдивчани, за да имат те доходи, с които в определена степен да удовлетворяват потребностите си. това би трябвало да е първата крачка - разкриване на повече работни места, пък големите магазини от различно естество - после. съвсем друг въпрос е, че в даден момент ше се получи пренасищане.
Предлаганите хранителни продукти в повечето супермаркети са едни и същи.Въпросът е с каква надценката ни ги предлагат! Между другото това е добре че толкова вериги са решили да инвестират в България и по-конкретно в Пловдив. Това говори добре за бъдещето на страната и града ни.
Дааа!Бакалийките си отиват!Не може магазинчето да се издържа от продажба на вафли и цигари.Ще трябва да се научим да пазаруваме като Германците-веднъж седмично....
Истинският бум на СУПЕРмаркети предстои, като хипермаркети могат да бъдат квалифицирани само Кауфленд и Карфур, а те са предостатъчно за град като Пловдив. Всички останали са по-големи или по-малки супермаркети - Сани, Била, Лекси, Пикадили, Лидл, Пени-маркет и Плюс, както и литовската Т-Маркет (в бившия ресторант Стадиона) са все СУПЕРмаркети. От тях Лекси, Лидл, Т-маркет и Пени-маркет са ДИСКАУНТЪРИ, т.е. позиционирани са в ниския ценови сегмент. Метро НЕ Е масов магазин, а за търговия на едро и в него достъпът е ограничен само до предприемачи. Съвсем друг е въпросът, че в България ограниченията трудно или въобще не се спазват. Отделно Метро отвориха втори магазин на околовръстното шосе - те не са нови на пазара и знаят много добре какво правят. Да не забравяме хипермаркета за детски и бебешки стоки Джъмбо. Всеки един от тези магазини си търси своята ниша и своя таргет-клиенти. Има такива пловдивчани, които харесват евтиното, има такива като мен, които търсят най-вече качеството на храните, вината и напитките, разнообразието (от пиле мляко) и дори ценят по-приятна обстановка за пазаруване. Като се има предвид, че пенсионерите, по-бедните и младите (примерно младо семейство с 2 деца) търсят евтиното, то съм сигурен, че дискаунтърите и хипермаркетите имат един отличен пазар. Да не забравяме, че в Пловдив пазаруват един път седмично или месечно цели градове, села и области като пловдивска пазарджишка, смолянска, хасковска и кърждалийска. Пловдив е ТЪРГОВСКО, ИКОНОМИЧЕСКО, КУЛТУРНО СРЕДИЩЕ (въпреки, че кметът ни е тъпак и селяндур). От супермаркетите за сега е закъсал единствено САНИ, и жалко, защото много ми допада. Който пазарува в Сани, не може да не е забелязал как са опразнени рафтовете, което говори, че магазинът не може да се издължи на доставчици. И е закъсал най-вероятно заради твърде бързо разрастване и/или инвестиции в глупави недвижими имоти като луксозен хотел в Асеновград например. Но всяко чудо за три дни - в пазарната икономика няма нищо вечно - едни си отиват, други идват. А бумът на супермаркети предстои, защото в кризата единствено оборотът на бързооборотните стоки не намаля или намаля незначително и доказа, че това е вече един стабилен и зрял пазар. И Карфур и И конкуренцията не е толкова между тях - Кауфленд и Лидл са от една група, Пени и Била също. Не - те са се прицелили в онези 40-50% (средно за страната над 70%) дял на малките квартални магазини, пазари и пазарчета за плодове, зеленчуци и цветя и домашни потреби. И ще ги унищожат както куцо пиле - домат или както джип гази полско фиатче. И на този фон е изключително глупава инвестицията на Община Пловдив в Четвъртък пазара, който до две-три години ще стои като паметник на общинарската глупост. Така както бившето кино Космос стои и се руши именно заради тъпи кметове и смехотворна, жалка общинска администрация. Защото се опитваха да го дадат на концесия на някой, който да построи кино, въпреки че в МОЛ Пловдив има такъв супер-модерен Мултиплекс, способен да задоволи половин милион души и вече предизвика фалит на едно от старите кина. И най-последния семкаджия-ром би извлякъл повече ползи за себе от бившето кино Космос, отколкото най-учения, възпитан и не знам какъв си пловдивски кмет или общински чиновник. Но това е друга тема. Не ги мислете супермаркетите, въобще не се притеснявайте за тях.
По принцип това което казваш е така но не всичко. Например не мога да се сглася че Лекси е в ниския ценови сегмент. Напротив, той е един от най-скъпите наред със САНИ и това е нормално като се има предвид че са на един собственик. Също така не съм съгласна че заради тях ще фалират пазарите. За кварталните магазинчета по-може, но пазарите не. Плодовете и зеленчуците от пазра не могат да се сравняват по качество и вкус с тези от никой хипермаркет. Аз лично никага не купувам оттам, освен ако е крайно наложително и то много малко. Колкото да БИЛА в МОЛ Марково тепе - надежда всяка оставете - този МОЛ може и да не просъществува. И дай боже.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.