Закриват автогара "Юг", бизнесмен съобщи къде ще пренасочат автобусите

Автор: Диана Бикова
Коментари (3)
12:30 / 05.12.2023
83184
Вчера Plovdiv24.bg даде думата на Веселин Дошков във връзка с проблема около линиите до селата Цалапица, Златитрап, Брестовица, Бойково, Дедово, Лилково, Ситово и Скобелево.

Сега публикуваме втората част на интервюто със собственика на транспортната фирма "Хеброс бус" Веселин Дошков:

- В Пловдив имате ли проблеми?

- Имаме пропуски, но се стараем да покриваме линиите. Истината е, че нямаме шофьори. Нещата са свързани - като не получаваме ритмично парите, които ни дължат, хората не си получават заплатите и напускат.

- Община Пловдив дължи ли ви пари по постановленията на Министерски съвет? 

- Извършват се плащания от община Пловдив, но имат още да ни дават. 

- Какво е финансовото състояние на фирмата?

- Аз съм декапитализиран. Вижте, нас ни съсипа градският транспорт на Пловдив - накараха ни да купим скъпи автобуси, а като дойде време за плащане, казват "Оправяйте се". Ще се оправим. Дъщеря ми и зет ми са плътно до мен и са амбицирани да оздравят фирмата.

- Докъде стигна идеята ви за закриване на автогара "Юг"?

- Преди време автогарите бяха ефективни, но трафикът рязко спадна след ковид кризата. Преди имаше по 440 курса от автогара "Юг", сега са около 130. Закриха се линиите за Сливен, Стара Загора, Асеновград. Пловдивската квота за Пазарджик е от 12 курса, а се изпълняват само 4. Автогарата не може да си покрие разходите и трябва да я приключа. 

- Имате обаче съсобственост с общината?

- Съсобствеността излезе, когато направихме проверка в кадастъра. Общината е пускала актове още от 2002 г. Поискахме да се извърши деактуване. 

- Ако не го направят доброволно?

- Подготвят се документи за съда.

- Съдбата на автогара "Юг" изглежда предначертана. Какво обаче ще се случи с автобусните линии?

- Ще прехвърлим дейностите към другите две автогари - "Родопи" и "Север". Това са транспортно-комуникационни решения - замислено е една до друга да има автогара и гара, както са централна жп гара и "Родопи" и гара "Филипово" и "Север". И двете автогари са на такова място, че автобусите да не влизат в града и по най-бързия начин се изнасят към южната тангента или към магистрала "Тракия".

Открих в архивите проектите за автогара "Юг". Още през 80-те години тогавашната администрация е възнамерявала да махне "Юг" и да направи по-сериозна автогара на "Родопи".

- Заради реализацията на пробива под централна гара бяха направени отчуждения на имоти, включително част от територията на автогара "Родопи". Ще има ли достатъчно пространство, за да се обслужват повече автобуси по повече направления, след като пренасочите дейността?

- Само да вметна, че този пробив всъщност минава под автогара "Родопи", а не под гарата. На въпроса ви - отчужденията приключиха и сега територията на автогарата е над 11 декара, така че има достатъчно пространство включително за изчакващи автобуси. Проблемът е, че наоколо е разкопано заради пробива. Всеки ден се разправям с "Трейс груп холд" да приключват по-бързо, за да мога да си подредя нещата. Но и това ще стане.

Виж коментарите (3)

Още по темата (3):
03.05.2024 Пловдив остава без една от автогарите си
05.08.2023 Какво ще се случи с автогара "Юг", наистина ли отива в историята?
03.08.2023 Край! Автогара "Юг" ще бъде закрита, отива в историята!
Още новини от Новини от Пловдив:
Район "Източен" с нова придобивка за хората със специални потребн...
Дрон без аналог в страната получи пловдивската пожарна
Ето я новата шефка на "Организация и контрол на транспорта" в Пло...
Позиция на "Старинен Пловдив" за плесенясалите мозайки в Голямата...
Първи подробности за разкритото в Пловдив голямо престъпление
Костадин Димитров: Искаме по-бързи темпове за развитие на транспо...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).