© Plovdiv24.bg | | Plovdiv24.bg вече писа, че зам.-кметът по културата Петя Гогова в понеделник ще прати съдия-изпълнител на зам.-председателя на съвета по туризъм Радослав Бозуков и ще изиска неговото отстраняване от съвета. Оказа се, че Бозуков като управител на "Лайпциг" не се е разплатил с Община Пловдив, което пък са направили всички останали в града хотели.Провокация за решението на Гогова изигра критиката, която Бозуков отправи към община Пловдив по повод на стопанисването на туристическите обекти в града след приключване на пресконференцията на Консултативният съвет по въпросите на туризма.
Ще ви запознаем по-подробно с това, което каза Бозуков пред нашия репортер.
"Положението съвсем не е толкова цветно, колкото се представи на пресконференцията. По отношение програмата за туризма смея да твърдя, че Община Пловдив няма цялостна визия и перспектива за стратегия в тази област. В последният момент с огромни усилия от наша страна накарахме Общината да отиде на туристическата борса в София. За същата такава борса в Берлин не съм убеден, че ще се справят навреме. Тук разминаването е съществено: за нас от бранша, туристическите борси са фокусът, а за общината попадат някъде встрани", разясни Бозуков.
Другият от многото проблеми, според него, е с рекламните материали. Оказа се, че има заявени такива от миналата година, които все още не са разпечатани.
"На туристическата борса сега Община Пловдив се представя с една карта и културен календар", възмутен бе Бозуков.
Зам.-председателят на Съвета по туризма каза още, че най-големият проблем на Пловдив от туристическа гледна точка са туристическите атракции.
"Причините за пребиваването на туристите в Пловдив, а именно тези атракции, са преди всичко обществена собственост: държавна и общинска. Тази собственост представлява над 80% от туристическите атракции в града и не се управлява добре или никак", обясни Бозуков. За пример той даде Гребната база и спортните зали, които според него нямат елементарен ценоразпис за ползване.
"Община Пловдив не проявява маркетинг дори на най-нисшо ниво, за да продава своя собствен продукт. Най-фрапиращият случай за това е Старият град. 30-те хиляди посещения там за миналата година са нищо. По хотелите има средно около 25 000 посещения", обвини Бозуков в некадърност общинската администрация, работеща в сферата на туризма .
Зам.-председателят на Съвета по туризма допълни още, че ние трябва да се съпоставяме с тези, които успяват.
"Как така във Велико Търново има 500 000 посетители на Царевец и 700 000 нощувки годишно, а ние имаме 178 000 нощувки годишно?", попита реторично Бозуков и побърза да уточни: "Община Пловдив не е виновна за спада, но е виновна за съотносимостта в нашата туристическа конкуренция с други градове".
Според Бозуков нещата могат да се променят позитивно, ако се структурират субектите, които ще работят в сферата на туризма и им се разпредели отговорността.
"Лично моята визия е следната: трябва да има ООД , което да се занимава с туристическата реклама и презентацията на Пловдив. Това ООД не трябва да бъде общинско предприятие, за да може на хората, които работят вътре, да се плаща пазарно и те да работят пазарно.
Пример Бозуков даде пак с Велико Търново, където в същата такава структура работят 30 служителя. На тях им е дадено да стопанисват "Царевец" и Самоводската чаршия в града. "Привличайки туристи за целия град, те продават не само Царевец и чаршията, но и пълнят хотелите, ресторантите и т.н. Освен това имат и реализирана печалба от 68 000 лв." похвали ги зам.-председателят на Съвета по туризма
"Много е важен момента с управлението на собствеността. Старият град трябва да е в едно дружество, Спортна база в друго и т.н. Тези дружества трябва да бъдат накарани да работят пазарно и единственият начин за това е да не са предприятия, а ООД-та. Само така може да им се търси сметка каква печалба са докарали, колко туристи и посещения имат и да се съпоставят с другите градове ",категоричен беше Бозуков. |