Днес започна рехабилитация и изграждане на 48 километра велоалеи в Пловдив, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Дейностите са по проект "Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив", финансиран по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013, съфинансирана от ЕФРР.
На символичната първа копка присъстваха Деница Николова, заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма "Регионално развитие", кметът Иван Тотев, представители на фирмата-изпълнител ДЗЗД "Велоалеи Пловдив - 2013", представители на строителния надзор "Транс консулт БГ" ООД, гости.
Събитието се проведе на бул. "Освобождение" до кръстовището с улица "Цветан Лазаров" в "Тракия".
Заместник-министърката подчерта, че реализацията на проекта ще допринесе за намаляване на замърсяването и вредните емисии.
Градоначалникът пък определи, че това е най-дългоочакваният старт на компонент по Транспортния проект, тъй като 10 месеца общината е работила по подготовката му, а днес вече се дава и старт.
Велопроектът е част от големия Транспортен проект и е на обща стойност 13 956 748.80 лв с ДДС. Срокът за изпълнение на строителството е 231 дни.
Ще бъдат изградени 37 км изцяло нови велоалеи, а 11 километра вече съществуващи алеи за велосипедисти ще бъдат рехабилитирани.
"На различните места велоалеите ще бъдат реализирани по различен начин. Някъде влизаме по тротоара, някъде по шосето, но никъде не е за сметка на пешеходците", обясни още Тотев.
Проектът включва преустройство на прилежащата инфраструктура от бордюри и тротоари, вертикална и хоризонтална сигнализация, връзки между маршрутите, 690 велостоянки по протежение на цялата територия и други необходими компоненти.
Общата стойност на проект "Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив" е 44 306 947 лв.
Основната цел, която си поставя, е насърчаване използването на устойчиви начини на транспорт (обществен транспорт и придвижване с велосипед).
Велоалеите ще бъдат в цвят бордо, отстрани оградени с жълти ивици. Ще са широки около 2 метра.
хора стига сте критикували с 13 милиона мойем само ДА си избуршем гузовете за една перфектна мрейа 100 милиона Дори няма ДА стигнат. Това го казвам защото бях с хората които работят по този проейт в общината. хората искат повече но няма пари. сорръ за латинеца И грешки от чуйбина сум
Като гледам схемата на велоалеите, общо взето започват отнякъде и стигат доникъде. Всеки район на града ще си има някаква мрежа от алеи, като между отделните райони няма никаква връзка. Не можеше ли например алеята на Източен да се свърже с крайбрежната по Марица?? Или тази на Коматевско шосе с тази на Копривщица?? Какъв е смисълът да се обикаля само в квартала, без връзка с другите квартали? На всичкото отгоре в тази схема е включена и съществуващата псевдоалея на гребната база, за която бяха изхарчени само няколко кофи боя. Сигурно и тя ще се рехабилитира. И този цвят бордо след половин година ще прилича на износена дреха, защо да не е само асфалт със съответната маркировка?
пич вело мрейа не се прави за ден тва И само с толкова малко парк плус Това Това е пурви етап по нататука повече. ти като си толкова знаещ защо не се кандидатираш за кмет И ДА направиш нещата както трябва... аахммм ама така не става вайното е по форумите ДА си пишем. сорръ за латинеца от чуйбина пиша
ти сигурно си някой от тези където ще си оближеш пръстите от тази далавера затова толкова много скачаш да го защитаваш а що се отнася до това защо някой друг не се кандидатира за кмет -много просто няма вуйчо владика
със сигурност започват изграждането само за рейтинг! но да не критикуваме преди изпълнението... когато е готово съм сигурен че ще имаме изобилие от причини...
Гледам че по Цар Борис 3 няма,а и по Васил Априлов,като ще се преасфалтира целия защо не са предвидили и там.Нали е за облечаване на трафика и алтернатива,по-добре в централната част да има повече откколкото на околовръстното на Тракия така като гледам.Не че е лошо и там да има да си карат хората за здраве.Задайте въпрос защо по тези булеварди не е проектиранио Пловдив24.
E, как да не са. По бул. Марица Юг са предвидили велоалея, а 15 метра в страни са предвидили друга в коритото на реката? Не е ли по-целесъобразно да се изградят някъде другаде тези километри, ако е ясно, че и другият проект ще се прави
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.