Днес започна рехабилитация и изграждане на 48 километра велоалеи в Пловдив, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Дейностите са по проект "Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив", финансиран по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013, съфинансирана от ЕФРР.
На символичната първа копка присъстваха Деница Николова, заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма "Регионално развитие", кметът Иван Тотев, представители на фирмата-изпълнител ДЗЗД "Велоалеи Пловдив - 2013", представители на строителния надзор "Транс консулт БГ" ООД, гости.
Събитието се проведе на бул. "Освобождение" до кръстовището с улица "Цветан Лазаров" в "Тракия".
Заместник-министърката подчерта, че реализацията на проекта ще допринесе за намаляване на замърсяването и вредните емисии.
Градоначалникът пък определи, че това е най-дългоочакваният старт на компонент по Транспортния проект, тъй като 10 месеца общината е работила по подготовката му, а днес вече се дава и старт.
Велопроектът е част от големия Транспортен проект и е на обща стойност 13 956 748.80 лв с ДДС. Срокът за изпълнение на строителството е 231 дни.
Ще бъдат изградени 37 км изцяло нови велоалеи, а 11 километра вече съществуващи алеи за велосипедисти ще бъдат рехабилитирани.
"На различните места велоалеите ще бъдат реализирани по различен начин. Някъде влизаме по тротоара, някъде по шосето, но никъде не е за сметка на пешеходците", обясни още Тотев.
Проектът включва преустройство на прилежащата инфраструктура от бордюри и тротоари, вертикална и хоризонтална сигнализация, връзки между маршрутите, 690 велостоянки по протежение на цялата територия и други необходими компоненти.
Общата стойност на проект "Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив" е 44 306 947 лв.
Основната цел, която си поставя, е насърчаване използването на устойчиви начини на транспорт (обществен транспорт и придвижване с велосипед).
Велоалеите ще бъдат в цвят бордо, отстрани оградени с жълти ивици. Ще са широки около 2 метра.
При положение че целият център е "забранен" за велосипеди, как ще се постигне основната цел и с какво ще се оправдаят тези близо 14 милиона инвестирани в съоръжения за хамстери? Вътрешноквартални велоалеи вероятно ще служат само на майките с количките ;)
Напротив! Идеята на велопалейте е, тези които живеят в Tракия, да кажем да имат безопасен и удобен начин да стигнат на работа с колело, разбирай центъра. В центъра улиците са тесни и едва ли може да се построят велоалеи, освен това там скоростта на автомобилите не е висока и като цяло рискът за живота на колоездачите е по-малък. А забранена за колелета е само Главната и Централния парк. Така че е напълно логично баш в Тракия да строят велоалеи.
Нека рехабилитацията на километър съществуваща да 1/2 от цената на съвсем нова, тогава 14 млн се харчат за 42 км, което прави 333 333 лв/км с ширина 2 метра. За сравнение магистрала Марица лот 1 се изпълнява за 160 милиона с ДДС при дължина 31 км и ширина 29 метра, или при 2 метра ширина цената на километър е малко над 350 000 ... ама в тази цена има и мост над р. Марица :)
Не плюя, а питам и споделям мнение. В разговорът се достига до истината, а според мен истината е една. Докато центърът на Пловдив е най-големият паркинг за автомобили (синя зона), с което се насърчава ползването на личен автомобил, вътрешнокварталните велоалеи ще останат напразно похарчени пари. Лично мнение!
Никой не мрънка и никой не плюе тука става въпрос че се прави нещо което дефакто няма да върши никаква работа а се дават пари от НАШИТЕ ДАНЪЦИ глупако.Тези алеи се правят в централните части на града за да се облечки трафика а не да ми ги правят в Тракия.И колко ще струва един километър от тази велоалея че чак 14 милиона бая лапане ще пада от този проект ми се струва
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.