През изтичащата година няколко пъти беше коментирана възможността за отваряне на алтернативен маршрут след затварянето на булевард "Александър Стамболийски" чрез изграждане на нов път на мястото на глухата железопътна линия. Това е било възможно да се направи назад във времето, още преди да стартират двата най-големи проекта в район "Южен" - пробивът под централна жп гара и Южният обходен колектор, предаде
Plovdiv24.bg.
Преди да започне конкретната административна процедура е трябвало Национална компания "Железопътна инфраструктура" да предприеме някои действия. Най-важното от тях е да си прибере самата линия.
Още в началото на мандата кметът на район "Южен"
Костадин Язов е разговарял с тогавашния изпълнителен директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски, който в момента е заместник-министър на транспорта. Тогава е получил уверения, че държавното предприятие ще си свърши своята работа, за да се освободи имота от съоръжението.
"Тази линия, която не функционира, се води дълготраен актив на дружеството и трябва те да си я приберат. Проблемът е, че във времето на места я няма, а машината, която събира линията, се движи по нея и се самотовари. Сега на практика влизаме в странна хипотеза, НКЖИ хем трябва да я възстанови, хем да я махне" - каза за медията ни Язов.
Имотът под линията участва в план от 1950 година, разработван през 1980 година, за развръзки на Пловдив, част от които е и тази улица. Този път, през "Въльо Стефов", след като се направи излиза чак на светофара на митницата и така изкарва движението почти от началото на "Коматевско шосе".
В случая община Пловдив не може да поеме инициативата.
"Няма какво да се направи, освен да си пишем писма и те всеки път да ни отговарят "Първо трябва да си приберем линията“. А преди започването на пробива под централна гара те успешно обещаваха, че ще го направят“ – коментира районният кмет.