© Plovdiv24.bg | Снимка от наводненията през 2010-та | През последния месец Пловдив на два пъти се наводнява след опустошителни порои.Първосигналата реакция, особено в предизборни времена е да се хвърли вината върху общината, заради запушените шахти.
Тази ситуация се повтаря всеки път, както сега при управлението на Иван Тотев, така и при предишния кмет в лицето на Славчо Атанасов.
Интересното е, че предизборната критика бе официализирана именно от щаба наСлавчо Атанасов вчера. Странно е защото в мандата на Славчо Атанасов положението при дъжд бе същото, дори някои биха казали по-зле. Архивите на Plovdiv24.bg пазят големите наводнения то 2010-та година. Тогава улиците се превърнаха в реки, обвиненията паднаха върху общината и почистващата шахтите фирма "Атлас".
Тогава Славчо Атанасов бе в позицията в която е Иван Тотев сега.
Дали обаче действително шахтите са големия проблем при наводненията?
По-скоро отговорът е "Не".
За всички, които бяха по улиците в момента на пороя е ясно, че не бяха шахтите причината за наводнените улици. Шахтите работеха, но вместо да поемат водата, от тях извираше вода. От шахтите извираха гейзери с вода. Това означава, че самите шахти функционираха. Винаги са функционирали, не винаги всички шахти са били в идеално състояние и с нужната пропускливост, но не те са големият проблем и причина за наводненията в Пловдив.
Причината е, че канализационните колектори се бяха препълнили и връщаха водата обратно на улиците.
Това е проблем за който се знае от години, дори от десетилетия. Това е основната причина пловдивските улици да се превръщат в реки.
Както вече споменахме, този проблем е наследство още от социализма. През 1982-ра година е започнало проектирането на Южния обходен колектор. Той ще събира обратни води от кварталите "Остромила" и "Беломорски" и ще ги прекара до Пречиствателната станция.
Това е само начало на решаването на проблем, но е някакво начало.
В мандата на кмета Иван Чомаков се отпускат пари за проектирането на първия етап на колектора, който е в район "Тракия" - от Пречиствателната станция до гара "Тракия". През мандата на Славчо Атанасов е спряно проектирането.
Сега в мандата на Иван Тотев проектирането е рестартирано. В бюджета на Пловдив за тази година са предвидени 400 000 лева, а останалите 250 000 лева да се планират в бюджета на 2016 г.
Проблемите на Пловдив с наводняването на улиците са доста сериозни и са много отвъд шахтите.
Всичко останало е предизборно говорене за избиратели-наивници. |