"Ще опитаме да го пуснем възможно най-рано, а след това да продължим с реконструкцията. Поне седмица обаче самият мост ще бъде затворен. Ще се махнат мантинелите, ще се преасфарлтира отгоре старият участък, за да се "хванат" нивата. Затова няма как технологично да се работи сега преди затварянето му. Срокът за предаване на целия обект, даден по договор на фирмата-изпълнител, е 48 дни, считано от 1 ноември, когато започнаха строителните дейности", разясни за читателите на нашия сайт главният инженер на Общината Йордан Калев.
"Реконструкцията на участъка и самия мост започна от времето на 50-милионния заем отпреди два кметски мандата. Тази отсечка донесе толкова много проблеми на Пловдив, че най-вероятно поне още 2-3 години общината ще плаща съдебни обезщетения по казуса. В бюджета за 2013 г. вече имаме предвидени около 2 млн.лв. за целта. През 2012 г. година отчуждаването на имотите е направено, разногласията със собствениците са изгладени и обезщетенията са им преведени", каза градоначалникът
Иван Тотев при първата копка на обекта на 1 ноември.
Срокът за изпълнение е 48 дни, а разширението на участъка ще е с около 10.5 м, поясни тогава Йордан Калев.
Инж. Недялко Бекиров, управител на фирмата изпълнител "Пътинженеринг", разказа, че поръчката на стойност 398 000 лв. с ДДС обхваща пълна реконструкция с цел отпушването на "тапата" на "Руски". Проектът предвижда бул. "Руски" в участъка, попадащ в проекта за разширяване (от бул."6-ти септември" до моста на Герджика") да е с по две платна, всяко от които ще е с по три ленти за движение. Ще бъдат поставени чисто нови осветителни тела, както и оградна мрежа между платната. Асфалтът ще с дебелина на пластовете от 22 до 28 см. Ще бъдат възстановени тротоарите и от двете страни на участъка, както и ще се направя подходи за инвалиди и майки с детски колички.