"Като кмет ще работя за намаляване на данък МПС и за връщане на данъкоплатците в Пловдив. Моята цел и на моя екип е да догоним по заплати София през следващия мандат“. Това заяви кандидатът на ГЕРБ за кмет на Пловдив
Здравко Димитров в дебата по Нова телевизия, в който участва с кандидатите на БСП
Николай Радев, "Съюз за Пловдив“ Дани Каназирева и на ВМРО-НФСБ
Славчо Атанасов.
Той подчерта необходимостта от облекчаване на процедурите за бизнеса, въвеждане на е-услуги, подобряване на диалога с общината и подкрепа за всяка инвестиция, която създава работни места с добавена стойност. В отговор на въпрос как ще работи с листата на ГЕРБ, която е подредена от неговия предшественик
Иван Тотев, той заяви:
"Листата на ГЕРБ не е моя или на Тотев, кандидатите за общински съветници са избрани на партийните събрания. Винаги съм бил член на ГЕРБ и участвах в предишните избори като независим кандидат, защото не бях съгласен с някои практики в управлението на настоящия кмет. Нямам зависимости и съм го доказал“, заяви в отговор на въпрос на
Славчо Атанасов защо на предишните избори е бил кандидат, подкрепен от Реформаторския блок.
Той призна, че Пловдив се задъхва и презастроява, защото икономическата зона около града се развива с много бързи темпове. По думите му е необходимо да се обсъдят варианти за разширяване на града и необходима промяна в закона. Област Пловдив е най-бързо развиваща се в България, инвестициите са над 2 млрд. лева, но самият Пловдив е офис - всички икономически зони са извън града. Затова трябва да се приобщят "Родопи" и "Марица", заяви
Здравко Димитров.
Една от първите задачи на новия кмет се очертава решаването на проблемите с трафика. Според
Здравко Димитров за целта е необходимо да се подобри организацията на движението, да се довършат големите проекти за изграждане на кръстовища на две нива, да се реализира пробивът под Централна гара, да се изградят допълнителни връзки с новите райони. Довършаване на Околовръстното шосе също е сред водещите приоритети на следващия мандат, защото затварянето на ринга ще изведе тежкия трафик извън града и ще придвижването в рамките на Пловдив.
На испанската фирма, която реализира проекта за електронно управление на трафика, ще бъде потърсена отговорност за лошото изпълнение. "Ще направи по-редовен градския транспорт, също така ще оптимизираме линиите, ще ги допълним, където е необходимо“, каза още кандидатът на ГЕРБ за кмет.