ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
"Зелена вълна" по булевардите в Пловдив до 2 години, работата по големия проект започва наесен | ||||||
| ||||||
от т.н "зелена вълна", пита на редакционната поща на Plovdiv24.bg Борис Костов от Пловдив. В останалата част от писмото на читателя се разбира, че тъй като работи извън града, му се налага, пътувайки всеки ден, да се сблъсква с "безумието" на нерегулираните светофари по булеварда. "Първият светофар при "Алати" светва зелено и докато набереш скорост от 30-40 км в час, вторият светофар при гимназията веднага те спира и така е по цялото протежение на булеварда", разказва Костов. Той пояснява, че след ремонта на пътната артерия за кратко време "зелената вълна" е била факт и при скорост от 50 км в час преминаваш през "България" за не повече от 5-7 минути, а сега задължително те спират минимум 75% от светофарите. "При положение, че Пловдив е с "приз" за град с най-мръсен въздух, необходимо ли е да замърсяваме допълнително с изгорели газове от автомобилите и освен това да се бъркаме в джоба допълнително за по-висок разход на и без това скъпото гориво, което зареждаме, при положение, че може поддържащата фирма да изпрати 2-3 работника и за няколко часа да регулират светофарите, от което всички ще имат само полза?", пита резонно нашият читател. Зам.-кметът Александър Държиков беше категоричен, че "зелената вълна" по улиците на града ще стане факт най-рано другата година с изграждането на Център за управление на трафика, който е един от елементите по програмата за устойчив градски транспорт. Община Пловдив ще започне да работи по неговото изграждане от есента на тази година, а срокът за изпълнението на линейният график е 2 години. "Да, в момента наистина от време на време се получава синхрон, наподобяващ "зелена вълна", но това се случва защото трафикът на автомобили в дадения момент не е повече или по-малко от предвидения в настройката на светофара", коментира още зам.-кметът. Той обясни, че сега светофарите се настройват ръчно според определен трафик на ППС-та по булевардите. "Ако обаче този трафик се промени в даден момент, както са пиковете часове, на т.н. синхрон се слага край", разказа още Държиков. Програмата за устойчив градски транспорт е именно за изграждането на интелигентна система за управление на трафика и видеонаблюдение, която да може да прецени според натрупванията на коли в кръстовищата колко време да свети зеленият сигнал на светофара. По тази програма всички светофари трябва да бъдат подменени с нови, в нея намира място и изграждането на 48 км велоалеи в Пловдив. |
Още по темата: | общо новини по темата: 11 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Показва коментари на Елинце
на 10.03.2012 г.
-6
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета