Необходимо е автомобилните гонки да се третират като хулиганство, което ще бъде санкционирано бързо, резултатно и поучително. Това каза Елена Грудлева, регионален координатор на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи.
По думите й участниците в тези гонки трябва да бъдат много сериозно глобявани, за да се преустанови проявата на мъжество, за лъжовна себеизява. и то не само на младите водачи.
"В тези гонки участват зрели, разумни мъже, които обаче са вложили от сърцето, ентусиазма и средствата си, за да тунинговат автомобилите си. Те търсят изява, за да си покажат автомобила и собствените си способности", каза още Грудлева.
Според нея организираните гонки са по-безопасни, защото се реализират в тъмната част на нощта, в участъци, в които движението е по-малко или напълно липсва.
"В Пловдив гонки се провеждат по големите булеварди като "Пещерско шосе", също и в района около Митницата. Автомобилните гонки се организират в социалните мрежи, има си и съгледвачи, които отцепват района. Правят се и залагания по околните бензиностанции", добави Грудлева.
По думите й точно на околните бензиностанции полицията записва номерата на автомобилите и издирва съответно собствениците им, които се намират там.
"Няма как да се установи дали тези хора се изпреварват на даден полупразен път с по-висока скорост, или направо са си организирали автомобилна гонка", коментира регионалният координатор на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи.
Според нея част от гонките са моментен спор за това на кой автомобилът е по-добър или по бърз.
"За съжаление решаването на спора става и през деня. Участниците се абстрахират от обстановката под влиянието на алкохол или на адреналин, не преценяват къде може да се появи пешеходец или друг автомобил. Това е и основната причина за пътнотранспортните произшествия", смята Грудлева.
Автомобилни гонки трябва да се провеждат на изоставени летища или военни полигони. Това каза още Грудлева.
Според нея няма проблем водачите на автомобили да се състезават, но гонките трябва да се реализират на правилните места. Грудлева добави, че сумите, които се събират при организирани състезания, не са малки.
Незаконните улични състезания ще бъдат преустановени или поне с намален брой, ако държавата субсидира общините да поддържат изоставени летища или полигони.
"Друг вариант е концесионери да ги вземат за известен брой години те да организират провеждането на автомобилни гонки и състезания. Хората ще ходят там и ще си избиват адреналина.
Ако едно участие на човек му струва 1 или 2 лева, той може да ходи регулярно", обясни регионалният координатор на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи.
По думите й, ако гонките се реализират по регламентиран път и на подходящите места, няма да се стига до санкции.
"Това е борба със знак плюс", смята Грудлева.
На въпрос как изглежда картината по отношение на войната по пътищата, тя отговори, че най-голям е броят на пострадалите при катастрофи, включително и с летален край, в района на Пловдив.
"Смъртните случаи в града са водещи в страната. Смело мога да твърдя, че южняшката ни кръв тук в региона оказва влияние", коментира Грудлева.
Тя сподели и надеждите си, че институциите наистина ще вземат строги мерки.
Източник: радио "Фокус"